Marně vzpomínám, kde na světě někdo udělal na vozidlech MHD svislé pruhy? Určitě někdo ano, ale moc takových koumáků asi není. A jak se paralyzují velké investice, které měly po desítkách roků naději na realizaci? Nejnověji je příkladem Radlická radiála. S tou dokonce počítali i komunisté. Nebyl by to Pražan sobě Scheinher, kdyby to zase neposlal do říše snů. Ještě máme málo studií, tak radnice zadala další studie pro část na Praze 13. Tím vyletí oknem již hotová dokumentace a celý kolotoč veřejnoprávního projednání začne od nuly nanovo. Na smíchovské straně je už vyražena průzkumná štola. Pokud se do několika roků tunel nezačne budovat, bude třeba desítek miliónů na sanaci tohoto důlního díla. Takže obyvatelé Radlic, Barrandova a Motola si o zklidnění dopravy zase můžou jen nechat zdát.
Nevím, kolikrát si ještě Praha bude moci dovolit mít v čele města aktivisty, kteří jsou proti něčemu, ale málokdy pro něco. Roky běží a Praha se nikam nehýbe. Možná je tohle varováním i pro příští parlamentní volby. Naše země je kromě mediálních humbuků a restriktivních zákonů nehybná už od roku 2013. Ekonomický růst byl prošustrován na hlouposti a naléhavé výzvy zůstávají neřešeny. Do toho teď přichází bezprecedentní ekonomická krize a dluhy rostou jako pověstné kvítí.
Pan Neff rád poučuje všechny každou chvíli. Stejně tak činil i minulé pondělí dopoledne na ČRo - PLUS. Mimo jiné zmínil, že po desítkách let bylo vydáno nepravomocné územní rozhodnutí na úsek 511 Pražského okruhu mezi brněnskou D1 a Běchovicemi. Dospěl k názoru, že kdyby se tenhle úsek podařilo postavit, tak už bude chybět jenom kousíček, a už se z D1 dostaneme po dálnici do Hradce Králové. Nevím, co Neffovi chybí kromě 511? Žádný další kousíček totiž nechybí. Nechybí už od roku 93, nebo 94, kdy Praha tehdy úsek 512 mezi silnicí I/12 na Český Brod a mladoboleslavskou D10 postavila. A v té zatáčce, kde končí Šterboholská radiála, tam se připojí ona provařená 511 a můžete jet nejen do Hradce, ale o kousek dále až skoro do Turnova.