Může-li po více než 30 letech vylézat zlo pocházející z éry komunistické diktatury a snažit se destruovat českou svobodu a demokracii, je na místě i dodatečně toto zlo trestat a pojmenovávat. Na pravdivý výklad historie není nikdy pozdě, nebo lépe - lepší pozdě, než nikdy!
Ideál svobodné společnosti a jeho odolnot vůči odpůrcům vychází z toho, jak hodně jsou ve společnosti ukotvena základní etická pravidla, která stála u kolébky naší současné civilizace. A současný svět, českou společnost nevyjímaje, dokazuje, že odhození etiky a snaha nahradit jí kilometry zákonů na každou situaci, je špatně, hodně špatně. Politici by měli místo legislativního běsnění více tlačit na etiku lidí a institucí. Moc se o tom nemluví, kromě KANu, ale ETIKA JE SILNĚJŠÍ, NEŽ ZÁKONY. To si vyzkoušely například státy Jižní Ameriky v druhé polovině minulého století. Měly sice jako přes kopírák ústavu USA, ale přesto neměli svobodu a demokracii. Prostě pro to nebyly dostatečně ukotveny v potřebném množství etické hodnoty, důležité pro existenci svobody.
Dnes se část společnosti diví, kam jsme se to dostali? V korupční Stoce v Brně, organizované politiky ANO, se divíme, jak do "systému" vstoupili drobní instalatéři i velké firmy. Jen málokdo odmítl. Čemu se divíme? A taky tam dojde k nějakému pardonu, jako v celé společnosti v roce 89? A to prosím mafie v Brně "pouze" kradla a korumpovala. Proč oni, když vrazi a trýznitelé z před listopadu 89 místo aby seděli, tak "privatizovali". Jsem přesvědčen o tom, že dnešní Stoka má svůj začátek v prosinci 89. Je nad někdo, kdo by někdější žalobce v Norimberském procesu označoval nálepkou, že jsou jako souzení nacisté (nejsme jako oni)? Je snad totéž páchat zlo a spravedlivě trestat zlo? A všem: "Bez etiky to nepůjde, nepohneme se dál, budeme vystaveni riziku autoritářského režimu, v lepším případě budeme živořit n okrají svobody demokracie ve strachu, co vám zase zítra kdo vyvede."