Až 7,1 miliardy korun bez DPH by chtěl získat Jihomoravský kraj na pořízení nových elektrických vlakových jednotek do vlastnictví kraje za použití evropských fondů. Krajští zastupitelé napříč politickým spektrem schválili záměr pořízení nových železničních elektrických jednotek do majetku Jihomoravského kraje za podmínky využití prostředků Operačního programu Doprava do výše 7,1 miliard korun. Na celkové výši této investice do nových železničních jednotek (7,1 miliardy korun bez DPH) by se kraj měl podílet 15 procentním spolufinancováním, což představuje částku 1,065 miliardy korun bez DPH.
„Jihomoravský kraj dlouhodobě vyhodnocuje možnost obnovy železničního parku. Po vypsání operačního programu Doprava 2 chceme jít cestou vlastního pořízení těchto vlakových jednotek. Je to model, který je obvyklý například v některých spolkových zemích v Německu. Vlaky nakoupí do svého vlastnictví přímo kraj a poté je poskytne tomu, kdo bude mít uzavřenu smlouvu jako náš partner pro regionální železniční dopravu. V případě jakéhokoliv problému potenciálního provozovatele nehrozí, že by byla zastavena železniční doprava, protože kraj bude nadále nakládat s vlastním majetkem,“ uvedl hejtman Michal Hašek.
Náměstek hejtmana Roman Hanák připomněl, že současný železniční vozový park má stáří přibližně 45 let. „Chceme obnovit zejména linky S2 a S3, v první fázi by šlo o šest kusů dvoudílných jednotek o kapacitě 145 míst a 25 kusů čtyřdílných jednotek. V další fázi bychom žádali o doplnění čtyř kusů dvoudílných jednotek a deseti kusů čtyřdílných jednotek. Ministerstvo dopravy navíc zvažuje úpravu dotačních podmínek s tím, že by mohl nakupovat Správa železničních dopravních cest jako servisní místo, které by potom pronajímalo tyto vozidla vysoutěženým dopravcům,“ řekl náměstek Hanák.
Stávajícímu dopravci – tedy Českým drahám – končí smlouva s krajem v roce 2019. Nové jednotky by tak měly být nasazeny do provozu po tomto termínu.
22.02.2016 14:38:00
Chceme jít cestou vlastního pořízení vlakových jednotek
Kraj se rozhodl zásadně modernizovat vlaky v regionální železniční dopravě.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout