JUDr. Michal Hašek

  • PRO
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,31. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

27.06.2016 8:35:00

Dlouhodobě bojuji za krajské správy, aby měly na starost údržbu silnic 1. třídy

Dlouhodobě bojuji za krajské správy, aby měly na starost údržbu silnic 1. třídy

Kdo bude od roku 2017 zajišťovat zimní i běžnou údržbu 440 kilometrů silnic I. třídy na jižní Moravě? Podle krajských zastupitelů by to i nadále měl být Jihomoravský kraj.

Na svém zasedání 23. června proto schválili memorandum Ministerstva dopravy ČR a Asociace Krajů ČR, které dává krajům možnost řešit zajištění základní letní a zimní údržby silnic I. třídy i nadále využitím svých příspěvkových organizací, takže v tomto případě Správou a údržbou silnic Jihomoravského kraje.

Ministerstvo podle memoranda navrhne a podpoří změnu zákona, která umožní přenést na kraje tyto dílčí činnosti správy silnic I. třídy. Kraje se naopak zavazují, že jsou připraveny zajistit běžnou i zimní údržbu silnic I. třídy na svém území a že s ministerstvem uzavřou veřejnoprávní smlouvu neprodleně poté, co to zákon umožní.

„Naším prvořadým cílem je zajistit bezpečnost a sjízdnost na všech silnicích v Jihomoravském kraji. Motoristy nezajímá, zda se pohybují po silnici, která je státní či krajská. Zejména systém zimní údržby je takový, že postupujeme od hlavních tahů k silnicím s nižší dopravní důležitostí. Vstup dalších subjektů by mohl tuto návaznost narušit,“ uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro dopravu a majetek Roman Hanák.

Ztráta údržby komunikací I. třídy by měla i ekonomický dopad

Podle Hanáka dokáže navíc kraj v případě zimní kalamity koncentrovat více techniky na zasažená místa. „Aby dokázal postižený úsek zprůjezdnit, může k němu nasměrovat i sypače, které tam standardně nejezdí. To by mohlo být pro soukromý subjekt, zaměřený a kapacitně vybavený pouze na určitý úsek silnice I. třídy, problematické,“ vysvětlil Hanák s tím, že pro kraj by ztráta údržby komunikací I. třídy znamenala i ekonomický dopad. „SÚS JMK se vybavovala s výhledem, že bude údržbu vykonávat. Kromě toho se tomu podřídilo například i rozmístění skladů s posypovým materiálem,“ uzavřel náměstek hejtmana.

„Dlouhodobě bojuji za krajské Správy a údržby silnic, aby i nadále měly na starost zimní i letní údržbu silnic 1. třídy, jsme na to věcně i technicky vybavení a tuto údržbu provozujeme s péčí o krajské silnice," uvedl předseda Asociace krajů České republiky a jihomoravský hejtman Michal Hašek.


Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama