Véčka pořádají 8.prosince nákupní zájezdy do okolních států s cílem lidem ukázat, že u nás je draho. Mnoho našich spoluobčanů už to beztak zjistilo. Vypovídá o tom nejedna reportáž, kterou naše televize připravují nejčastěji před velkými svátky, jako jsou Dušičky, Vánoce nebo Velikonoce. Do obvyklého koloritu ovšem letos zasáhla změna v podobě aktivity parlamentní strany, která se snaží zkušeností „na vlastní peněženku“ zprostředkovat lidem osobní poznání o absurdnosti vládní ekonomické politiky. Jejím výsledkem je, že pro občany je výhodnější nakupovat v zahraničí, kde nakoupí zboží levněji a v lepší kvalitě, než doma.
Reakce, které na oznámení o této aktivitě následovaly, jsou výmluvné. Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka se v tisku nechal slyšet, že se nákupy v zahraničí nevyplatí. Tato informace se dá chápat různě: a) buď si redaktoři televizních zpráv o nákupech našich lidí za hranicemi vymýšlejí a vytvářejí neexistující realitu, nebo za b) spoluobčané, kteří jezdí do sousedních zemí za nákupy, neumějí počítat, a nebo za c) pan prezident Juračka neví nic o cenách, za které je zboží na domácích pultech k mání. Pokud c) je správně, pak to vypovídá o tom, že je pan prezident obchodního a cestovního svazu ekonomicky natolik dobře saturován, že nemusí řešit běžné starosti většiny tohoto národa. Přesto (nebo právě proto) by se ale nemusel uchylovat k tomu, aby zesměšňoval skutek, který má zájemcům z této většiny pomoci.
Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE