Pořad "Máte slovo" věnovaný problematice imigrantů
Vážený pane senátore,ve čtvrtečním pořadu "Máte slovo" s M.Jílkovou, který se zabýval problematikou imigrantů diváky určitě nejvíce "zaujal" hulvát Milan Kohout, vysokoškolský pedagog, vydávající se za filosofa. Druhý den jsme se na netu dočetli, že onen pán žádným filosofem není, má technické vzdělání a na vysoké škole pouze externě vyučuje angličtinu. Je otřesné, že takováto individua mohou na vysoké škole vůbec působit a formovat osobnost studentů. Je zřejmé, že úroveň některých vysokoškolských pedagogů budí přinejmenším údiv. Nemůžeme se příliš divit, když slyšíme názory mnohých teenagerů, že se doslova chytáme za hlavu (zářným příkladem v uvedeném pořadu byl suverénní urputný mladík sedící v obecenstvu, hlásící se stále o slovo, který ale poté neuměl odpovědět na konkrétní otázku paní Jílkové, i když ho o to opakovaně žádala). Nedivíme se prezidentu Zemanovi, že má problém se jmenováním některých vysokoškolských pedagogů profesory. Jaký je Váš názor na tuto záležitost?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
13.06.2015 13:43:38 - Jan Veleba
Myslím si, že Váš komentář je naprosto přesný. Doplnil bych pro ilustraci například "osobnost" profesora Putny nebo plzeňská práva a jednu osobní zkušenost. Když jsem v druhé polovině osmdesátých let studoval na filozofické fakultě současné Masarykovy univerzity sociologii v kombinaci s pedagogikou, tak jsme také měli předmět srovnávací pedagogika. V něm nám profesor Liškař přednášel jednotlivé pedagogické a vzdělávací systémy různých zemí světa. No a musím říct, že jsme na tom byli hodně dobře a patřili jsme k světové špičce. Tuto pozici jsme nyní ztratili a důvody vidím ve třech aspektech. Za prvé to je celospolečenská krize hodnot a morálky (vše rozhodujícím prostředkem jsou peníze), která samozřejmě zasahuje i vysoké školy. Za druhé si myslím, že klesá úroveň vysokoškolských pedagogů a konečně třetí aspekt je ve špatně nastaveném systému fungování vysokých škol