25.08.2011 21:11:54
Dobeš zneužívá výsledky státních maturit jako prostředek politického boje
Hodnotící žebříčky a výsledky státních maturit, zpracované MŠMT, jsou neobjektivní a ministr školství Josef Dobeš je používá jako politický nástroj proti svým oponentům.
Zavádějící interpretace výsledků této zkoušky, které dnes veřejně prezentoval (a kdy doslova „sčítá hrušky a jablka dohromady“), výrazně poškodil práci některých škol, například ve Středočeském kraji.
Středočeský kraj byl totiž ze šesti ukazatelů celkem ve čtyřech případech nad republikovým průměrem. Přesto si ministr dovolil tvrdit, že došlo ve středních Čechách k značnému propadu ve výsledcích maturity. Zajímalo by mě ovšem, jaký propad měl pan ministr na mysli, když se jedná o první ročník takovéto podoby maturity, který nelze s ničím porovnávat. Ještě před dvěma měsíci přitom ředitel CERMATu Zelený veřejnost ujišťoval, že k objektivnímu posouzení státní maturity jsou potřeba minimálně tři až čtyři roky.
Jaké cíle tedy ministr Dobeš tímto zavádějícím hodnocením vlastně sleduje?
Žebříčky MŠMT jsou natolik neobjektivní, že záměrnou interpretací lze takto jednoduše poškodit prakticky kterýkoli kraj.
Samotní ředitelé navíc při dnešním brífinku ministra Dobeše hodnotili státní maturitu jako neobjektivní měřítko. K tomuto hodnocení se jaké stínový ministr školství přikláním a zároveň souhlasím i s názorem ředitelů v tom, že stát může garantovat objektivitu pouze u didaktických testů. Všechny ostatní další části státní maturity jsou ovlivněny subjektivními pohledy zkoušejících.
Ministr Dobeš svými dnešními prohlášeními poškodil nejen celou řadu škol, ale zejména pokračuje v prezentaci své absolutní neprofesionality a nekompetentnosti.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout