Marcel Chládek

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,15. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Stát by měl dát jasně najevo, které obory jsou klíčové pro budoucí rozvoj ČR

Stát by měl dát jasně najevo, které obory jsou klíčové pro budoucí rozvoj České republiky. A to na základě analýzy pracovního trhu a jeho predikce. Tento návrh by měl na svém území doplnit kraj o obory, které jsou na jeho území potřebné a nejsou mezi klíčovými obory ČR. Zapojit by se měly samozřejmě také firmy, které by se podílely na přípravě

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA byl položen dotaz

dotace ve školství

Dobrý den, ve středu jsme vás sledovala v Hade Parku. K vaší koncepci regionálního školství. Jak poznáte, které školy-obory je potřeba dotovat? Není přeci hlavním ukazatelem poptávka a tedy trh? Podle mě by stát neměl zasahovat do toho, jaké obory se budou dotovat-studovat

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Odpoveď na dotaz

A právě proto myslím, že bychom si z této severské země mohli vzít příklad. A platí to obecně - pokud se v zahraničí v oblasti školství něco dlouholetou praxí osvědčilo, proč se tím neinspirovat?Co se týče vysílání v cizím jazyce, určitě by se nad tím dalo uvažovat, protože je to tak ve většině zemí běžné - tedy pokud cizojazyčný film, tak s

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Odpověď na dotaz

A právě jako k příspěvkům k diskusi k nim je nutné i přistupovat. Myslím si, že se o českém školství ve veřejnosti příliš nemluví. Že této problematice veřejnost nevěnuje dostatek pozornosti, která by byla - podle mého názoru - zasloužená. Nechtěl jsem se na těchto tématech zviditelnit, z čehož mě podezíráte, ale chtěl jsem zviditelnit české školst

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Odpověď na dotaz

Pravicové vlády, které v ČR vládnou od roku 2006, ukázaly, že vzdělávání, o kterém tvrdili, že je jejich prioritou, je pro ně pouze přítěž. Další škrty ve školství mohou být pro tento resort doslova smrtící. Co se týče českých učebnic, máte pravdu, i to je bohužel vizitka českého školství. Před čas

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Odpověď na dotaz

Jedná totiž o lidi - absolventy škol, ať už středních nebo vysokých, na samém počátku pracovní kariéry. Je to navíc věk, který je u mnohých rozhodující z hlediska celého jejich aktivního života, tedy jinými slovy věk, ve kterém člověk získává pracovní návyky, které jej budou doprovázet v budoucnu. A určitě se shodneme, že n

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Odpověď na dotaz

U tohoto konkrétního návrhu jsem vycházel ze zkušeností samotných učitelů, kteří mají v prvních třídách mnohdy problém s věkovým rozpětím žáků. Někteří tam mají čerstvě šest (které se například narodily v srpnu), a někteří (po odkladu) mají již sedm. Fakticky jde tedy o rozdíl až dvou let, což je na mentálním vývoji dítěte

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Odpověď na dotaz

Co se týče mých návrhů, předesílám, že jde o témata k diskusi. Co se týče posunutí začátku školy na devátou hodinu, není to žádná novinka, řada škol již tuto formu aplikuje. Můj návrh se týkal toho, aby se to uplatňovalo především u menších dětí (první stupeň ZŠ) a to v lokalitách, jako jsou například velká města, kde

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Odpověď na dotaz

Podle vyjádření pana Stanjury jsem pochopil, že by se rušení slev týkalo jak vlaků, tak MHD. Píšete, že Finsko pro Vás není nejvhodnější příklad - nicméně tam je doprava do školy zajištěna zdarma. Co se pak týče mých návrhů, jsou to témata do diskuse. Mnohdy se navíc nejedná o žádné novinky - slovní hodnocení nebo začátek školy od devíti

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA byl položen dotaz

Co máte pořád s tím Finskem?

Co máte pořád s tím Finskem? U nás navrhuje váš ,,senátní kolega“- je za ODS, aby byl u nás tv program v cizím jazyce. Proč tedy argumentujete cizinou, Vím, že jde o návrh opozice, ale tedy přeci nemá jít politické body, ale o snahu pomoci školství, studentům. A budete tedy s ním, sám nebo s kýmkoliv jiným myšlenku na tv produkci v cizím jazyce víc

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

odpověď na dotaz

Dobrý den, děkuji za Váš dotaz, který se týká spíše resortu práce a sociálních věcí. Přesto odpovím. Nebudu nic zastírat - situace je v tomto směru kritická. Poté, co ministerstvo práce a sociálních věcí, potažmo vláda, změnila statut Úřadů práce ČR, je situace ještě mnohem horší. Pracovní úřady ztratily svou hlavní funkci,

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

odpovědi na dotazy

Dobrý den, u problematiky sportovních klubů a tělovýchovných jednot nejde až tak o peníze, jako o formu, kterou byla tato změna provedena. Pokud by se potvrdilo, že exministr Josef Dobeš peníze pro sportovce rozděluje podle svého vlastního klíče - jak měl podle médií slibovat v motivačním dopise pro příznivce Hnutí pro sport

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Slučování by v tuto chvíli resortům neprospělo

Dobrý den. Máte pravdu, nedávno jsem se s paní ministryní sešel. Probírali jsme spolu budoucnost české kultury, která je podle mého názoru kvůli vládnímu chaosu a chatrnosti současné koalice dlouhodobě zanedbávaným resortem. Na jednu stranu vláda říká, že chce kulturu sloučit se školstvím, na stranu druhou neříká, jak by si