Marcel Chládek

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,15. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Tento problém je i v ČR a má dvě roviny

Tento problém je i v ČR a má dvě roviny: I u nás se zvýšil počet negramotných lidí - nedokončená školní docházka, nejsou schopni číst jednoduchý text. Za druhé se zvětšuje i skupina těch, kteří sice číst umí, ale nechápou text. Tato špatná tzv. čtenářská gramotnost má několik důvodů, mezi hlavní patří vliv jiných zájmů než je čtení (hry na počí

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA byl položen dotaz

základní vzdělání

Každý pátý patnáctiletý Evropan postrádá základní úroveň čtení, psaní a orientace v textu. Lidem, kteří postrádají základní úroveň gramotnosti, přitom hrozí ztížené uplatnění na trhu práce. Co je příčinou zvyšující se negramotnosti v Evropě neví ani Evropská komise, která kvůli tomu zřídila expertní skupinu. Jak se na problém díváte Vy?

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA byl položen dotaz

politiku EU ve školství

Pane senátore, jak vnímáte politiku EU ve školství? Nyní se uvažuje prý o tom, že vzdělávací program pro mladé, Erasmus, čekají od roku 2014 velké změny, a to zejména s jeho novou podobou s názvem „Erasmus pro všechny“. Nový program by měl v sobě sloučit všech sedm stávajících unijních programů v oblasti vzdělávání, odborné přípravy, mládeže a spor

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA byl položen dotaz

změna státních maturit

Souhlasíte se změnami státních maturit, na kterých se dnes shodli poslanci? Vy jste se snažili situaci se se státními maturitami řešit od počátku, byly tak vaše návrhy brány nyní v potaz?

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA byl položen dotaz

populační křivka ve školství

Dobrý den, děkuji za odpověď, bohužel ji ale nerozumím. Co má populační křivka a silné ročník společného s tím, že děti ze základních škol posléze nejdou na střední? A z čeho usuzujete, že jdou nyní do školy silné ročníky? Co si pod nimi představujete? Pokud se nemýlím, porodnost upadá, kde se tedy berou silné ročníky? děkuji Plavcová

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

odpověď na dotaz

Nejmarkantnější to bylo z matematické a čtenářské gramotnosti. U čtenářské gramotnosti je velmi důležitá práce s textem, protože při testech se hodnotí především pochopení čteného. U nás místo podpory čtenářské gramotnosti zvyšujeme DPH na knihy a škrtáme peníze na učebnice, tudy cesta rozhodně nevede. U matematiky je především důležité, aby s

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

odpověď na dotaz

To je odraz populační křivky, do prvních tříd nastupují nyní děti silných ročníků a lze logicky předpokládat, že tento počet se za několik let dostane i na středoškolská studia. MCH

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA vložil nový článek

Bárta měl dát urnu spíše Dobešovi

Velmi zajímavá byla dnešní sněmovní "perlička", když dal faktický šéf politické strany Věci veřejné Vít Bárta ministrovi školství Petru Fialovi urnu. Podle Bárty je prý současný pan ministr hrobařem českého školství.

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA byl položen dotaz

podfinancování školství

Dobrý den, mohu se zeptat, jakou koncepci školství byste preferoval? A jak vnímáte, zjištění, že mají mateřské, základní a střední školy o 80 procent méně peněz než v roce 2007, a že České učebnice, které měly světovou pověst, tak stojí na hraně?

PhDr. Marcel Chládek, MBA