“Rodiče a učitelé potřebují vědět, co bude, když se epidemiologická situace zlepší nebo zhorší. V současné chvíli neexistuje žádná oficiální strategie, podle které by se mohli řídit a plánovat výuku. Školní rok probíhá v naprosté nejistotě. Očkování učitelů a testování žáků vytvoření takové strategie výrazně usnadňuje. Vláda musí z těchto dat čerpat a představit jasný harmonogram návratu dětí do škol. Je důležité, aby se ministr školství dokázal s ministrem zdravotnictví domluvit,” uvedl poslanec Marek Výborný (KDU-ČSL).
Za klíčové v současné době považujeme zajistit připravenost všech typů škol na návrat žáků. K tomu je kromě očkování učitelů zcela zásadní logistická připravenost škol na testování žáků. Vyzýváme vládu, aby bezodkladně zajistila bezpečné a šetrné testy do všech škol a to v množství až do konce tohoto školního roku. Současně s tím musí ministr zdravotnictví poskytnout školám metodiku jejich správného používání.
“Situace je náročná i pro rodiče, kteří kombinují distanční výuku svých dětí s vlastní prací. Rodiče se na nás jako na zřizovatele stále obrací s dotazy, kdy školky a školy otevřeme, jak budou probíhat zápisy nebo přijímací zkoušky. Nedokážeme odpovědět, nemáme nic, podle čeho se řídit. Jako rodič plně vnímám naléhavost vzniku takové strategie,” vyjádřil se Petr Hladík, 1. náměstek brněnské primátorky a místopředseda KDU-ČSL.
Taková strategie by podle lidovců mohla vzniknout na základě dat o proočkovanosti učitelů nebo o počtu testovaných žáků. “Využijme k tomu dobu nouzového stavu, jinak budeme za 14 dní tam, kde jsme již byli. Zcela nepřipraveni. A to si rodiče ani děti nezaslouží,” uzavírá poslanec a učitel Marek Výborný.