„Podobná stavba nevzniká na krajských silnicích každý rok. Most slouží nejen místní dopravě, ale celé oblasti mezi centrem Hradce Králové a Třebechovicemi. Věřím, že bude dobře sloužit přinejmenším dalších sto let. Havarijní stav původního mostu a jeho vynucené uzavření bylo jedním z prvních úkolů, které jsem musel ve své gesci řešit. Za to, že se nám podařilo splnit slib daný místním občanům, chci poděkovat stavební firmě a všem, kteří se na tomto díle podíleli,“ říká první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.
Konstrukci zpevňuje 100 tun betonářské výztuže. Při betonáži použili stavaři 530 kubických metrů betonu. Po betonování a dostatečném vytvrdnutí následovala montáž ocelových oblouků, které jsou pro podobu nového mostu charakteristické. Po předepnutí konstrukce pomocí 19 kabelů se mohla odstranit podpěrná skruž. Stavaři most dokončili po zimní přestávce koncem letošního dubna.
„Zprovoznění pochopitelně předcházela zatěžkávací zkouška, kterou provedli odborníci z pražské ČVUT. Jako zkušební zatížení posloužilo deset nákladních automobilů Tatra o celkové hmotnosti 220 tun. Most byl postupně zatížen uprostřed rozpětí a následně na polovině konstrukce. Výsledky zkoušky splňují všechna předepsaná kritéria,“ ujišťuje náměstek Martin Červíček.
Tak jako starý most ponese i ten nový jméno svinarského rodáka plukovníka Bohumila Jana Šrámka, který se za II. světové války zapojil do domácí odbojové organizace Obrana národa. Před zahájením stavebních prací loni v červnu tak bylo nutné původní dosluhující most z roku 1907 odstranit. Na rozdíl od toho současného ho tvořila dvě pole, z nichž jedno na základě požadavku města Hradec Králové stavaři jakožto zajímavou technickou památku ponechali v předmostí. V současnosti se plánuje jeho další využití. Po dobu výstavby nového mostu spojovala oba břehy ve Svinarech provizorní lávka pro pěší.