„Na základě doručené žádosti o vysvětlení jsme zaktualizovali zadávací dokumentaci a prodloužili termín pro podávání nabídek o 78 dnů. Vedle toho jsme zvýšili maximální hodnotu nabídkových cen za roční dopravní výkon. Toto navýšení nemění maximální cenu celé zakázky, která zůstává 7,7 miliardy korun za 10 let,“ řekl první náměstek hejtmana Martin Červíček s tím, že kraj těmito kroky umožňuje předložit nabídky většímu množství zájemců z řad dopravních firem.
Aktuálně vyhlášená veřejná zakázka řeší zajištění veřejné autobusové dopravy na území celého Královéhradeckého kraje od třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2020 do dne předcházející třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2030.
„Od nových smluv s dopravci si slibujeme především zkvalitnění poskytovaných služeb, abychom mohli k využívání veřejné dopravy přesvědčit větší část veřejnosti. Součástí zadávacích podmínek jsou mimo jiné požadavky na maximální stáří autobusů, minimální počet nízkopodlažních vozidel, jejich vnitřní teplotu a čistotu, lepší informační servis ve vozech i na zastávkách, připojení k wi-fi v autobuse nebo požadavky na odbavení cestujících i pomocí bankovních karet,“ uvedl už dříve náměstek Červíček.
Zakázka se dělí na osm dílčích částí: Broumovsko, Náchodsko, Novoměstsko, Rychnovsko, Trutnovsko, Královédvorsko, Hradecko a Jičínsko. Zajištění autobusové dopravy má přesah i na území sousedních krajů – Pardubického, Libereckého a Středočeského.
Referenční rozsah dopravního výkonu je stanoven na 18,4 milionu autobusových kilometrů ročně. Aktuální součet maximální výše nabídkových cen v jednotlivých částech je pro jeden rok 716,2 milionu korun bez DPH. Zakázka počítá s nasazením 248 autobusů.