„Potravinářský zákon budeme projednávat na další schůzi, ale již nyní probíhají diskuse. Naše stanovisko je stále stejné – podoba zákona, která přišla z Poslanecké sněmovny, je pro nás neakceptovatelná a rozhodně ji budeme chtít upravit. Dále bych se chtěl vyjádřit k aktuální politické situaci v Rusku, kterou jsme velice zneklidnění a budeme ji dnes projednávat na plénu. Je absolutně nepřípustné, aby občané nemohli svobodně vyjádřit svůj názor. Senát musí zaujmout jasné stanovisko k nevhodnému postupu ruských bezpečnostních složek a k zadržení Navalného,“ říká předseda senátorského klubu ODS a TOP 09 Zdeněk Nytra.
„Zadržení Alexeje Navalného a naprosto nevyjasněné okolnosti jeho otravy nastolují otázku ochrany lidských práv a fungování justice v Ruské federaci. To bylo zásadní téma jednání senátního Výboru pro zahraniční věci, obranu a bezpečnost. Jsem rád, že se ČR zasazovala za rozšíření sankcí vůči Ruské federaci. Historická zkušenost nám velí být vůči Rusku obezřetní. Opatrnická politika zemí bez zkušenosti s komunistickou totalitou je facka do tváře desetitisícům Rusů, kteří byli ruskou policií biti na demonstracích za Navalného svobodu,“ konstatuje 1. místopředseda senátorského klubu ODS a TOP 09 Tomáš Czernin.
„Očkování proti onemocnění covid-19 je nejdůležitějším opatřením k zastavení pandemie této choroby. Byla vyvolána velká očekávání, která nejsou naplňována. Málokdo ví, kdy, kde a jakou vakcínou bude očkován. Informační kampaň prakticky neexistuje. Není jasné, jakým způsobem jsou rozdělovány vakcíny do jednotlivých krajů. Údaje o počtu a struktuře naočkovaných nejsou pro širokou veřejnost zatím k dispozici. I v této situaci, jako již několikrát, Senát nabízí pomoc k zvládnutí pandemie,“ sděluje předseda výboru pro zdravotnictví Roman Kraus.
„S návratem žáků do škol vyvstává řada problémů, protože během distanční výuky vznikly mezi žáky velké rozdíly. Někteří distanční výuku zvládli a celé učivo obsáhli, ale je velká část dětí, která z různých důvodů výuku nezvládla. Učitelé a ředitelé škol proto musí znát jasný plán, jak postupovat, jak podpořit ve vzdělávání obě skupiny, aby jedna skupina nebrzdila druhou. Vyzýváme proto ministra školství k jednání a nabízíme mu svou pomoc,“ vysvětluje místopředseda senátního výboru pro vzdělávání Jan Grulich.