Plánuje totiž zavést ekologickou daň i pro deset let stará auta. Zvýšení poplatků se bude týkat také vozidel, která splňují normy EURO1 a EURO2. V prvním případě řidiči zaplatí nově 10 000 korun, v druhém poplatek zdraží ze 3 000 na 5 000 korun.
Ministr Brabec si od opatření slibuje zlepšení kvality ovzduší. Zřejmě si neuvědomuje, že po roce 2000 se již nevyrábí čoudící trabanty, ale auta opatřená katalyzátorem. Ministerstvo evidentně vůbec nezajímá, že průměrné stáří vozidel se v České republice pohybuje kolem 14 let a opatření se tak dotkne mnoha motoristů. Není žádným tajemstvím, že starší vozy jezdí zejména na venkově, kde jsou na nich závislí často starší lidé. Je to pro ně mnohdy jediná možnost, jak se dopravit k lékaři, nebo pro nákup. Ojetiny si pořizují obvykle i mladí lidé, kteří tak dosáhnou na své první auto. Ministr chce nejen těmto lidem znepříjemnit život, když budou muset zaplatit 3 000 korun za ekologický poplatek, který navíc nic nezlepší.
Nový poplatek je jen dalším příkladem ze série nařízení, kterými stát stále více šikanuje občany a vytahuje z jejich peněženek víc peněz. Stačí připomenout „kácecí vyhlášku“, kvůli které už není možné porazit strom na vlastní zahradě bez zvláštního povolení, nebo nynější snahu Andreje Babiše zavést registrační pokladny. Nedovolme, aby stát stále více zasahoval do našich životů!