I když řada našich "odborníků" stále pokračuje v neúprosné kritice reality, start doby elektrické byl mnohem silnější, než jsem čekal. S tím, jak rostou ceny nových spalovacích aut (tento týden ohlásila citelné zdražení u nás i Škoda) a klesají ceny elektroaut (kombinace vyššího objemu výroby, vyšší konkurence a též potřeby prodat), čeká továrny nekonvertované na efektivní výrobu (mnohem jednodušších BEV) pokles, mnohé pak dokonce třeba i poměrně rychlý konec. Nejde o to, že by bylo dnes možné všechna auta nahradit BEV, ale startuje asi postupný, leč podstatný pokles "staré technologie" a rychlý růst té "nové".
Vůbec se nedivím, že se v přiložené zprávě mluví o jednání šéfa VW právě se španělským králem a ministrem průmyslu, jelikož ve hře je pro tamní ekonomiku opravdu mnoho. A naše domácí ekonomické trio Babiš-Schillerová-Havlíček vidí zjevně svět zcela jinak, a tak jim stále (mimo jiné) nedochází, jak moc neúspěch v souboji o elektrické investice může naši ekonomiku poškodit...
Více ZDE