Zrušením poboček se samozřejmě prodlouží čekací doba pro odbavování klientů. Narostou fronty, které již teď jsou ve frekventovaných časech značné. Masové propuštění doručovatelů a pracovníků na přepážkách bude znamenat další desítky minut až hodiny neproduktivního čekání na odbavení. Zejména ve velkých městech hrozí závažné problémy. Trikolora považuje státní poštu za důležitou veřejnou službu. Má tedy především zajišťovat činnosti, které nejsou pro soukromé provozovatele tak výdělečné, aby byli ochotni do nich investovat. Pokud však má být budoucností České pošty její komercionalizace, tedy omezení rozsahu služeb a znatelný nárůst jejich ceny pro zákazníky, pak je otázkou, zda má taková změna smysl. A zda vážně neuvažovat o úplně jiném řešení.
Nestavíme se proti změnám. Česká pošta jistou transformaci na nové podmínky na trhu těchto služeb potřebuje. Tou však není primitivní rušení poboček a hromadné propouštění zaměstnanců. Tou musí být jasný plán, jak využít jejich komparativních výhod, kterou je například právě hustá síť poboček. A to tak, aby své služby poskytovala efektivně a kvalitně. Restrukturalizace připravená vedením České pošty takovým plánem rozhodně není. Vyzýváme proto vládu, aby plánované rušení poboček na svém příštím jednání odmítla a uložila ministrovi vnitra připravit zcela nový model, který nebude pro Českou poštu jako veřejnou službu likvidační. Snad toho bude Rakušanovo ministerstvo schopné, i když na základě jeho dosavadního působení o tom lze vážně pochybovat.