Přes obrovské ekonomické problémy vzniklé rozpadem východních trhů je v současné době firma stabilizovaná s rozvojovým potenciálem. V tomto roce je plánováno zvýšení počtu zaměstnanců na 1009 a s výrobou 14 letounů L 410 UVO-E20. Dnes již poháněného moderními motory GE H80-200 a vrtulemi AV 725. Ještě dnes se odhaduje provoz 350 kusů letounů L 410 ve více jak 50 zemích na světě. Majitelé i současné vedení firmy si uvědomilo, že je nutno inovovat a modernizovat. Kromě vlastní modernizace výrobního zařízení a budov došlo k modernizaci interiéru letounu, došlo k rozšíření variantního uspořádání kabiny a pilotní kabina doznala modernizace zabudováním semi Glass Cockpit.
Vlastní inovace za výrazné podpory státu spočívá v projektu MOSTA, na jehož konci by měl být letoun L 410 NG (New Generation), na jehož vývoji za cca 480 mil.Kč se podílí řada českých a světových firem. Tento letoun by měl být zalétnut koncem tohoto roku a poté čeká finančně a časově náročná certifikace u EASA. Ta má vyjít na dalších cca 100 mil.Kč. Tento nový typ letounu řady L 410 se stane pokračovatelem kvalitní výroby slováckých letadel. Kromě zvýšeného platícího zatížení a zvětšení zavazadlového prostoru, výkonnější pohonné jednotky, integrální palivové nádrže či plným Glass Cockpitem bude mít i modernější kabinu a na základě Damane Tolerance se výrazně zvýší životnost letounu.
Jsem přesvědčen, že takto modernizovaný letoun přinese větší exportní možnosti, zejména s ohledem na zlepšení výkonových charakteristik letounu a zvýšení komfortu pro cestující.
V budoucnu se plánuje zvýšení výroby těchto letounů na 28 až 33 kusů ročně, což přinese zvýšení zaměstnanosti v regionu. Jsem rád, že jsem za svého jedenáctiletého působení ve firmě LET Kunovice mohl přispět k uchování tradice leteckého výrobce těchto světově známých a vyhledávaných letounů.