Na obecním úřadu v Tuchoměřicích hejtmana přivítalo několik zastupitelů v čele se starostou Jaroslavem Radostným. S napětím očekávali reakci krajského hejtmana na informace z tisku o možném vedení pražského silničního okruhu prostřednictvím využití přeložek silnic druhé třídy č. 101 a 240, který by ovlivnil životní prostředí v obci. „Silnice by podle studie, kterou máme k dispozici, vedla asi 200 metrů nad úrovní obce. Je umístěna v otevřeném prostoru a všechny zplodiny by šly dovnitř obce. To v žádném případě nechceme připustit,“ přiblížil hejtmanovi obavy tuchoměřických občanů starosta Jaroslav Radostný. Postěžoval si, že se obec již několik let marně snaží získat informace u odborníků na dopravu i životní prostředí.
„Středočeský kraj bude držet linii pražského obchvatu v původní trase, tedy na trase Suchdol. Naši krajskou dopravní síť držíme tak, jak ji máme zakotvenou v Zásadách územního rozvoje Středočeského kraje (ZÚR),“ řekl hejtman Miloš Petera a vyzval vedení obce, aby neváhalo zaslat k návrhům ZÚR své připomínky. „Krajský úřad vám na ně odpoví,“ dodal a na mapě zastupitelům ukázal, jak je nyní v krajské dokumentaci vedena přeložka silnice druhé třídy č. 240, která by měla podle představ kraje propojit rychlostní silnici R7 s dálnicí D8.
Hejtman vedení obce seznámil i s jednáními v rámci Asociace krajů ČR. Ta se v současné době zabývá situací, jak bude vypadat přidělování peněz v rámci nového programovacího období 2014 – 2020. „Zatím víme, že by evropské peníze měly směřovat do silnic druhých a třetích tříd, ale není ještě přesně ujasněno, zda půjde o jejich rekonstrukce či o výstavbu silnic nových,“ řekl hejtman. Kraj by podle jeho slov mohl získat cca 12 miliard korun. „V případě, že však budou všechny kraje poděleny stejně, půjde asi o 8 -9 miliard,“ upřesnil Miloš Petera.
Ve více než hodinové diskusi probrali Tuchoměřičtí s hejtmanem i další problémy, které vedení obce trápí. Ať už související s černými skládkami, tříděním odpadu, projektem čistírny odpadních vod, sekáním trávy kolem silnic nebo zajištěním dopravní obslužnosti obce. „Situaci v dopravní obslužnosti nechám osobně prověřit,“ přislíbil zastupitelům hejtman a dodal: „Garantem za kvalitu odvedené práce při sekání trávy kolem silnic je cestmistr a u něho je třeba tuto činnost bezpodmínečně vyžadovat.“ Informoval je také o novém projektu kraje na likvidaci komunálních odpadů s jejich tepelným využitím či o projektu „Zelený prstenec kolem Prahy“, který by chtěl kraj po několika letech opět oživit.
Následně středočeský hejtman s krajským zastupitelem Jiřím Csermelyim a zástupci vedení obce navštívili zemědělskou firmu podnikatele Oldřicha Poláčka nedaleko obce Svrkyně. Prohlédli si moderní stáje pro chov skotu a výkonné bioplynové stanice, jejímž výsledným produktem je suchý digestát, který následně slouží jako zemědělské hnojivo. V areálu této farmy hodlá Ministerstvo zemědělství ČR uspořádat 23. srpna „Farmářské slavnosti“.