„Chceme, aby k navýšení rozsahu dopravy došlo na těch tratích, kde dochází ke kapacitním problémům anebo, kde se cestující potýkají s nedostatečnou nabídkou spojů. Takovéto opatření si vyžádá finanční kompenzaci ve výši 10 miliónů korun,“ řekl středočeský hejtman Miloš Petera. Středočeský kraj proto tuto částku zapracuje do návrhu rozpočtu na příští rok.
Podle rozhodnutí radních dojde k navýšení rozsahu dopravy na těchto tratích:
Bude posílena odpolední dopravní špička v pracovní dny v úseku Čelákovice – Praha tím, že budou prodlouženy 4 páry vlaků, které končí v Praze-Horních Počernicích až do Čelákovic.
V úseku Všetaty – Mělník bude zaveden nový pár spojů v pracovní dny jako přípoj od spěšného vlaku z Prahy.
Zavedení nového páru spojů se v pracovní dny dočká i úsek Kralupy nad Vltavou – Velvary, kde půjde o doplnění nedostatečné celodenní nabídky spojů.
Brzký ranní a pozdní večerní spoj bude nasazen v úseku Beroun – Březnice, kde též dojde k doplnění nedostatečné celodenní nabídky spojů.
V úseku Pardubice hl.n. - Záboří nad Labem až do Kolína bude v pracovní dny v ranních hodinách prodloužen ranní spoj, čímž dojde k rozšíření nabídky ranních spojů ze Záboří n.L. mezi vlaky v 5:54 a 7:07 s možnostmi dalších přestupů v Kolíně.
Bude také prodloužen ranní spěšný vlak v úseku Kladno-Ostrovec–Praha až z Kladna-Dubí pro zajištění přímého ranního spojení městské části Kladna-Dubí do Prahy.
V úseku Zbraslavice – Zruč nad Sázavou budou prodlouženy páry spojů, aby doplnily nedostatečnou celodenní nabídku spojů.
K navýšení spojů dojde i v úseku Milovice – Praha.