Proto je důležitá efektivita, odborná zdatnost a zkušenosti těchto pracovníků, včetně rychlosti poskytnuté informace. Také se domnívám, že by se měla upravit úřední doba tak, aby lidé mohli své záležitosti vyřizovat po ukončení svého zaměstnání. To by zlepšilo i vztah občanů k úředníkům města. Prostě samospráva i přenesená státní správa by měla být otevřenější a přátelštější vůči občanům města. Dnes je to spíše tak, že občan se svojí žádostí či stížností se stává obtížným hmyzem, kterého je nutno se co nejdříve zbavit. A také to chce personální audit, který ukáže, které odbory jsou více zatíženy a které potřebují personálně podpořit. A jedním z měřítek tohoto hodnocení je například čekací doba občana na vyřízení jeho žádosti.
Sociální demokraté berou vyřizování záležitostí občanů za veřejnou službu, která by měla být kvalitní a dostupná. Přesné a rychlé informace šetří nejen čas obyvatelům města, ale i čas samotných úředníků. Proto je daleko efektivnější problém vyřešit co nejrychleji a ne vést o něm několikaletou korespondenci. To opravdu nikomu nepomůže a zbytečně tato zbytečná administrativa zatěžuje úřad i samosprávu.Takže opravdu souhlasím s tím, že zbytečné běhání po úřadech nikomu neprospívá. Je jen otázka, proč se selským rozumem neřídila radniční koalice v minulých letech. Vypadá to spíše na to,jakoby se teprve dnes probudila ze sna