Právě na ni vyústí Severovýchodní tangenta. Náklady na její výstavbu se pohybují okolo 298 milionů korun a na stavbu třídy Václava Klementa 142 milionů korun.
Projekt dlouhodobě připravuje město Mladá Boleslav ve spolupráci se společností Škoda Auto a se Středočeským krajem. Hejtman Miloš Petera se zástupci mladoboleslavské automobilky jednal mimo jiné o výstavbě Severovýchodní tangenty v Mladé Boleslavi a o rozšíření třídy Václava Klementa. Firmě Škoda Auto to pomůže zlepšit logistickou situaci. „Ujistil jsem vedení společnosti, že výstavba tangenty může bez problémů pokračovat. Nedávno jsem se sešel se zástupci firmy Pragoprojekt a mohu říct, že již nic nebrání tomu, aby vše proběhlo v pořádku,“ uvedl středočeský hejtman Miloš Petera.
Práce na rozšíření třídy Václava Klementa budou rozděleny do stavebních částí a zástupcem zadavatelů bude Středočeský kraj. „Ten bude hradit náklady ve výši 142 milionů korun prostřednictvím dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Ostatní náklady na úpravy chodníků, zeleně nebo světelnou signalizaci bude financovat město Mladá Boleslav,“ sdělil středočeský radní Karel Horčička. Zahájení stavby se plánuje na druhou polovinu roku 2015.
V současné době je komunikace ve vlastnictví města Mladá Boleslav, po dokončení projektu bude přeřazena do silniční sítě Středočeského kraje.
Dále Zastupitelstvo Středočeského kraje schválilo budoucí bezúplatné předání části stavby v projektu „Severovýchodní tangenta v Mladé Boleslavi“ do vlastnictví Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC). Jde například o železniční most přes Zalužanskou vodoteč a další stavební objekty související s přeložkou v trati. Jakékoli vybudované investice na železnici se stávají součástí železniční dopravní cesty a je tedy nutné je majetkově převést do vlastnictví SŽDC. Stavební práce na železničních objektech (demontáž kolejového svršku), na silničním mostě (betonáž) a na přeložce Zalužanské vodoteče jsou hotovy. Dále jsou prováděny práce na přeložce trati Mladá Boleslav - Dolní Bouzov a na silničním mostě.
Středočeský kraj vypořádal během posledního roku celou řadu problémů, které komplikovaly výstavbu Severovýchodní tangenty. Stavba této komunikace důležité pro rozvoj města i automobilového závodu Škoda Auto, a.s., začala v listopadu roku 2012 a Středočeský kraj je jejím investorem.