Aktivizují se nejen politici, ale i podnikatelé a snadno poznáme, který podnikatel takto skrytě podporuje svého politického oblíbence. Je samozřejmě dobře, že lidé mají možnost širokého výběru z různých stran, politických uskupení či sdružení i ze samých politiků. Tváře se sice příliš nezměnily, ale často byl změněn kabát a do té doby představitelé stran jsou dnes členy nově vzniklých sdružení. Samozřejmě apolitických a nikdo si už nechce vzpomenout, kde působil před lety. Vytahují se různé kauzy, často smyšlené či upravené k obrazu toho, kdo je používá. Svou nemalou roli sehrávají i peníze. Ten, kdo je nemá, má poněkud smůlu, ten, kdo jich má méně, musí naopak přemýšlet, jak ve volbách investovat. Hlubokým omylem je, že lidé kladně hodnotí mega počty billboardů, které v současné době na nás hledí ze všech možných stran. Snad ještě nikdy jsme tak často neviděli představitele stran i státu v krajích a nikdy nebylo tolik fotografií, které se především zaměřují na pozitivní snímky. Děti, zvířata, senioři, hasiči a všichni ti, které občané vnímají pozitivně, jsou dnes v zorném úhlu politiků. Je třeba se zeptat, zdali tato cestománie bude pokračovat i po volbách.
Naši občané si vždy dovedli poradit a jsou navíc hodně přemýšliví. A tak rozhodně nemám obavu z toho, že by se dali obalamutit sladkými slovy. Mám za to, že pro většinu z nás je rozhodující odvedená práce v minulém volebním období, to, zda krajští i senátní kandidáti pro svůj volební obvod a jeho občany byli užiteční. Méně je někdy více a slibem neurazíš. Jenže každý z nás chce konkrétní výsledky a ne pouze naději.
KSČM si vždy klade pouze dosažitelné cíle. Megalomanské plány ponecháváme jiným.