Pokud jde o projekt Hate Free Culture a zastřešující Kampaň proti násilí z nenávisti je podle ministra Chvojky potřeba klást důraz na účinnost kampaní proti rasismu a násilí z nenávisti.
„Nemá jít o přesvědčování přesvědčených,“ řekl ministr Chvojka, „ale o práci s běžnými lidmi, o vysvětlování, že se s takovým násilím může potkat leckdo, protože odněkud pochází nebo nějak vypadá.“
Podle ministra Chvojky je potřeba, aby argumentace proti násilí z nenávisti byla srozumitelná jak formou, tak použitými slovy nejen intelektuálům nebo studentům, ale všem lidem, kteří se na internetu a ve společnosti pohybují.
Vzhledem k termínům pro hodnocení projektů a podávání nových projektových žádostí bude od dubna přibližně osm měsíců času. Během nich ministr Chvojka se svým týmem vyhodnotí končící projekt. A bude pracovat na zadání projektu nového.
„Kampaně jsou podle mě především úkol pro občanskou společnost,“ říká ministr Chvojka, „Úřad vlády ale má a bude tyto aktivity podporovat tam, kde budeme přesvědčeni, že ty projektu budou účinné. O konkrétní podobě další kampaně realizované případně samotným Úřadem vlády budeme během následujících měsíců jednat.“
Kampaň proti násilí z nenávisti sestává z řady dílčích úkolů. Jde mj. o vzdělávání policistů v otázkách posuzování násilí z nenávisti, mediace a školení žáků a učitelů na vybraných základních školách v severních Čechách a na severní Moravě, výměnu zkušeností mezi zaměstnanci obcí i neziskových organizací pracujících v obcích se sociálně vyloučenými lokalitami. Internetová Hate Free Culture je jednou z aktivit Kampaně proti násilí z nenávisti. Na celek kampaně bylo připraveno přibližně čtyřicet milionů korun během tří let. Kampaň zajišťuje Agentura pro sociální začleňování. Ta je odborem Úřadu vlády, který je svěřen do gesce ministra Jana Chvojky.