Já jsem položil dotaz panu poslanci Veselému, odpověděl mi pan poslanec Onderka. Proč ne? Také si zařídím nějakého mluvčího, když se mě příště někdo zeptá.
Ale k meritu věci. Já souhlasím s panem poslancem Onderkou. Já jsem nikdy neřekl, že to povede ke snížení jízdného, nikdo z ODS si to nemyslí, ale chceme právě ulevit obecním a krajským rozpočtům, těm, kteří doplácejí, kteří například vlastní ve 100 % dopravní podnik. Není to jenom Brno, ale jsou to i jiná města. Na tom se shodujeme. A to je ten důvod, proč je podle našeho názoru rozumné tento návrh zákona podpořit.
Systémový přístup. Já jsem pro, ale podívejte se na zákon o EET. V zákonu o EET se snižují tři, myslím, že tři položky DPH nebo minimálně tři, které si takhle z hlavy pamatuju. A jsem zvědav, jestli paní kolegyně Mračková Vildumetzová vystoupí a řekne: Já jsem proti snížení DPH na pivo, protože přijdou o peníze města, obce a kraje. Já jsem proti snížení DPH na řezané květiny, protože přijdou města, obce a kraje o podíl na DPH z řezaných květin. Já jsem proti snížení DPH na kadeřnické služby, protože města, obce a kraje přijdou o podíl ze (nesrozumitelné.) Vždycky, když snižujeme daně, tak zhruba 70 % z těch ušetřených peněz, které necháme daňovým poplatníkům, je na úkor státu. Zhruba 21 % na úkor měst a obcí a 9 na úkor krajů. Zaoklouhlil jsem to, nepoužíval jsem desetiny a setiny.
Když se nám to hodí, tak jsme pro. Když nemáme žádný argument, relevantní, tak říkáme: pozor, pozor, pokud snížíme DPH u veřejné dopravy, tak přijdou města, obce o zhruba 30 % té částky. To je pravda. Na druhé straně platí to, co říkal pan poslanec Onderka jako zkušený komunální politik. Pro to město to prostě výhodné je. Proto nechápu, když se někdo zdrží argumentem. My jsme pro, ale ne dneska, a to já považuji za pokrytectví. Omlouvám se.