21.11.2019 16:52:00
Komunikační asistent pomůže s řešením základních problémů
Ministerstvo vnitra zveřejnilo novou podobu rozcestníku online služeb státu gov.cz. Současně spustilo novinku – komunikačního asistenta, který provede klienty Portálem občana a pomůže jim s řešením základních problémů.
Komunikační asistent je umístěný na úvodní stránce Portálu občana (ZDE)
a zobrazí se ve formě webchatového okna ihned po příchodu na stránku.
Uzpůsobený je i pro mobilní telefony. „Naší prioritou je digitalizace
služeb státu, která je atraktivní pro občany. Nový rozcestník i spuštění
komunikačního asistenta lidem umožní využít její výhody rychle a
jednoduše,“ uvedl ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD). Automatický
komunikační asistent ve formě robota je dostupný nonstop a dokáže
najednou reagovat na velký počet dotazů.
Smyslem chatbota je mj. pomoci novým uživatelům Portálu občana, kteří
se v jeho více než 100 službách dosud neorientují. Schopnosti
komunikačního asistenta se budou postupně rozšiřovat.
Nová podoba rozcestníku online služeb státu gov.cz přináší občanům
přehledně to, co nejčastěji v rámci eGovernmentu používají, tedy
jednoduchou dostupnost datových schránek, Czech POINT, Portálu občana a
Portálu veřejné správy. Stránka gov.cz je tak plnohodnotnou centrální
bránou k elektronickým službám státu. Občan zde také nalezne
interaktivní průvodce životními situacemi, jako je narození dítěte či
změna trvalého pobytu, i odpovědi na často kladené dotazy k
digitalizaci.