Stavba této páteřní komunikace, nezbytné pro rozvoj města i automobilového závodu Škoda Auto, a.s., započala v listopadu roku 2012 a Středočeský kraj je jejím investorem.
Již v dubnu následujícího roku (2013) však byly dodavatelem stavby tj. Sdružením SVT MB – COLAS CZ, Metrostav a H-INTES práce přerušeny kvůli změnám, které vyžadovali např. správci inženýrských sítí. „Tyto změny si vyžádaly provedení dodatečných stavebních prací a zvýšily náklady na stavbu díla o zhruba 12 miliónů korun,“ upřesnil hejtman kraje M. Petera s tím, že nastalou situaci bylo nutné co nejrychleji projednat a vyřešit. Krajská rada tyto změny projednala promptně. Už koncem března je odsouhlasila a schválila též navýšení ceny díla o požadovaných 12 miliónů korun. Schválila také financování nezbytných dodatečných víceprací z rozpočtu kraje pro případ, že na ně nebude poskytnuta dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
Vzhledem k tomu, že se jedná stavbu s velkým množstvím stavebních objektů, bylo zároveň nutné proces předkládání a zdůvodnění změn projednat s technických dozorem investora i projektantem. A především se musela zajistit stanoviska dotčených správců inženýrských sítí a objektů (např. SŽDC, RWE) tak, aby byly tyto vícepráce v co nejvyšší možné míře uznány v rámci dotace ze SFDI. „Veškeré potřebné podklady pro získání těchto státních prostředků ze SFDI již Středočeský kraj zkompletoval a předal pracovníkům fondu k posouzení. Se SFDI nyní vedeme intenzivní jednání tak, aby k udělení dotace došlo v co nejkratším termínu,“ řekl hejtman.
Díky této rychlé reakci vedení kraje mohly být stavební práce na severovýchodní tangentě opět obnoveny už ke dni 7. dubna 2014. V současné době již probíhají v souladu s aktualizovaným harmonogramem a předpokládané dokončení a předání stavby Středočeskému kraji je do poloviny měsíce listopadu 2015.
Konkrétně již probíhají stavební práce na železničních objektech (demontáž kolejového svršku), na silničním mostě (betonáž) a na přeložce Zalužanské vodoteče. Dále jsou prováděny práce na přeložkách sdělovacích vedení a na přeložce trati Mladá Boleslav - Dolní Bouzov. Prováděna je též stavební úprava vlečky SD Kovo, přeložka drážních sítí a zdárně pokračují i práce na silničním mostě.
„Stavba severovýchodní tangenty po jejím dokončení přispěje ke zlepšení dopravní obslužnosti města Mladá Boleslav, zpřístupní jeho centrum a zároveň významně odlehčí dnes velmi zatěžovaným mladoboleslavským komunikacím, jako je ulice Jičínská, T. G. Masaryka a tř. V. Klementa. Rozšíření této komunikace významně pomůže zlepšit logistickou situaci společnosti Škoda Auto. Hejtman kraje Miloš Petera v této souvislosti nedávno jednal se zástupci vedení společnosti a vyjádřil tomuto záměru plnou podporu. Doprava bude odvedena do vhodnějšího prostoru a umožní připojení autobusového nádraží a v budoucnu i parkoviště u VI. brány závodu Škoda Auto. Jednoznačně tak povede ke zvýšení kvality silniční sítě ve Středočeském kraji a také pozitivně ovlivní kvalitu života občanů v celém regionu,“ doplnil radní pro regionální rozvoj Karel Horčička.