Jejich rozdělení jednotlivým dopravcům zařazeným v systému Středočeské integrované dopravy (SID), Pravidelné autobusové dopravy (PAD) a Pražské integrované dopravy (PID) schválila v pondělí 16. února 2015 krajská rada. |
„Tyto finanční prostředky pro jednotlivé dopravce se rozdělují podle stanoveného klíče. Cena dopravního výkonu a přiměřeného zisku byla pro letošní rok zachována v hodnotách z roku 2014 a u předpokládaných tržeb pak byly jako základ pro rok 2015 stanoveny skutečně dosažené tržby v roce 2014,“ vysvětlil hejtman Miloš Petera (ČSSD).
Na základě dlouhodobých požadavků obcí, demografického vývoje v jednotlivých oblastech Středočeského kraje a růstu poptávky po školních a pracovních spojích, došlo také k částečnému navýšení té části dopravní obslužnosti, která zajišťuje dopravu do škol a do zaměstnání. Celkem se jedná o 29 autobusových spojů.
„Je to například nová školní autobusová linka na trase Říčany-Sibřina a zpět, prodloužen byl odpolední školní spoj z Jílového do obce Pohoří a zpět, k prodloužení došlo i u ranní školní linky v Mníšku pod Brdy k základní škole a do obce Otěvěky nově zajíždí dva školní spoje. Zajištěn byl i nový pár spojů pro odvoz dětí ze základní školy v Pečkách do Dobřichova a nový pár spojů v trase Pečky – Poděbrady,“ upozornil hejtman. Lepší cestu do zaměstnání a zpět pak obyvatelům kraje zpříjemní například nový pár autobusových spojů k železniční stanici v obci Všetaty a nová odpolední autobusová linka z Měřína do Neveklova.
Celkový rozsah dopravní obslužnosti v roce 2015 se předpokládá ve výši 44 milionů kilometrů.