Současně uložila vedoucím Odboru dopravy, Odboru regionálního rozvoje, Odboru životního prostředí a Odboru majetku Krajského úřadu Středočeského kraje poskytnout součinnost Ministerstvu dopravy ČR (MD ČR) a Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD ČR) při uskutečnění tohoto záměru.
„Dopravní spojení mezi rychlostními komunikacemi R7 a dálnicí D8 je nyní vedené přes několik obcí a Kralupy nad Vltavou. Protože most přes Vltavu v Kralupech je prvním na sever a protože v těchto místech chybí příslušná část pražského okruhu, je tato krajská silnice využívána jako tranzitní s mimořádně silným dopravním zatížením,“ vysvětlil hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.
Tuto tíživou dopravní situaci lze vyřešit pouze výstavbou komunikace včetně obchvatu města Kralupy a nového mostu přes Vltavu u Chvatěrub. Podle odhadu by náklady na přeložku celé trasy měly činit podle hrubých odhadů přibližně 3,1 miliardy korun, projekční náklady budou představovat zhruba 130 milionů korun. „Kraj jako investor nebude mít v nejbližší době na tuto stavbu peníze. Proto vítám iniciativu města Kralupy a ministerstva dopravy o možnosti výstavby nové dvoupruhové silnice I. třídy v této plánované trase, která by převzala část tranzitní nákladní dopravy mezi dálnicí D8 a rychlostní silnicí R7,“ uvedl hejtman.
Tranzitní doprava mezi R7 a D8 je vedena obcemi Horoměřice, Statenice – Černý Vůl, Velké Přílepy, Tursko a Kralupy nad Vltavou. Velké riziko pro dopravu pak představuje most a na něj navazující opěrná zeď v osadě Černý Vůl, kde v minulosti došlo k těžké havárii kamionu. Z něho unikly ropné látky do potoka a kontaminovaly rovněž zeminu v místě nehody. I když byl průjezd kamionům Černým Volem zakázán, řidiči to nerespektují. Z výsledků dopravního sčítání z roku 2010 vyplývá, že tudy projíždí až 1500 nákladních vozidel denně.
„O možnosti výstavby nové silnice mezi dálnicí D8 a rychlostní silnicí R7 jsem jednal s ministrem dopravy Antonínem Prachařem a vedením Ředitelství silnic a dálnic ČR. Naší podmínkou je, aby záměr podpořily všechny dotčené obce na trase,“ doplnil hejtman Miloš Petera.
Podobný záměr, jako v případě propojení D8 a R7, připravuje MD ČR a ŘSD ČR na dalším úseku obchvatu Prahy, kde citelně chybí nedokončená část okruhu. A tím je propojení dálnic D1 a D11. O možnosti řešení situace v této části kraje se nyní jedná mezi zástupci MD ČR, ŘSD ČR, Středočeským krajem a obcemi.