V RegioJetu jako sardinky? Nesmysl, tvrdí společnost

16.01.2010 7:00 | Zprávy

Vlaky společnosti RegioJet majitele Romana Jančury nejsou vhodné k provozu regionální vlakové dopravy, zhodnotil ve studii pro ParlamentníListy.cz expert na kolejovou dopravu. Podle provozovatele vlaků se ale expertiza váže k úplně jinému typu vozidel.

V RegioJetu jako sardinky? Nesmysl, tvrdí společnost

Radim Jančura, majitel brněnské dopravní společnosti Student Agency a RegioJet, vede válku s českými hejtmany poté, co neuspěl se svou nabídkou na provozování regionální vlakové dopravy.

Kraje podepsaly dlouhodobé smlouvy s Českými drahami a Jančura si chce na postup krajů stěžovat v Bruselu u Evropské komise. Podle jeho názoru používají České dráhy zastaralá a nekvalitní vozidla oproti kvalitním vozům od společnosti RegioJet.

Jančura vyzval také občany, aby se obrátili na své hejtmany, nenechali se okrádat a napsali jim svůj názor na celou kauzu. Více čtěte ZDE

Expert: Jančurovy vagóny plné lidí

Na to reagoval ve své velmi podrobné srovnávací studii, kterou mají ParlamentníListy.cz k dispozici, bývalý ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Miroslav Zikmund, který je expertem na kolejovou dopravu. Toho zarazila vysoká kapacita míst k sezení nabízených u vozidel společnosti RegioJet ve vztahu k délce souprav. Porovnal tedy uživatelskou kvalitu kolejových vozidel nabízených společností RegioJet s jinými vozidly používanými u nás i v dalších evropských zemích.

"'Vysoká kvalita' vozidel společnosti RegioJet v řadě parametrů nedosahuje ani toho, co tramvaje v české MHD," tvrdí Zikmund s tím, že široká škála informací o vozidlech DESIRO, poskytovaná společností RegioJet, může u veřejnosti vyvolávat chybný dojem o kvalitě vlaků.

"Pokud by měl být počet sedících v nabízených soupravách DESIRO přepraven v pohodlí vozů se standardními roztečemi „čtyřkolých" kojí i sedaček vozidel ČD, musela by mít souprava vždy alespoň o jeden vůz více, což je spojeno nejen s vyšší pořizovací cenou, ale též s vyššími provozními náklady," uvádí Zikmund.

Zikmundovy údaje nejsou správné

ParlamentníListy.cz zároveň oslovily i výrobce a provozovatele vlaků, kteří ovšem tvrzení experta odmítli. Vozidla RegioJet jsou prý nejen komfortní, ale i vysoce kapacitní.

"My ten dojem nejen vytváříme, my trváme na tom, že ta vozidla taková skutečně jsou. Když jsme soupravy RegioJet společně s firmou Siemens navrhovali, shodli jsme se na tom, že opravdu dosahují v otázce komfortu úrovně běžné ve vozech ICE. I v rámci EU jde o nadprůměrné hodnoty," řekl ParlamentnímListům.cz obchodní ředitel železniční dopravy společnosti Student Agency Jiří Schmidt, který má RegioJety na starosti.

Schmidt je přesvědčen o tom, že Zikmund ve svém tvrzení vychází z varianty vozidel, vystavených ne mezinárodním veletrhu v Berlíně. "Ano, tato vozidla mají skutečně menší rozteče, protože jsou navrženy pro příměstskou dopravu v Porýní, což je ale úplně jiná varianta, než jsme objednali my. K hodnotám našich vozů se pan Zikmund dostat nemohl, neboť tato čísla jsme nikde nezveřejňovali, jde o obchodní tajemství," dodal Schmidt.

Jeho tvrzení podpořil i ředitel divize Mobility společnosti Siemens Jan Maj, která vlakové soupravy pro StudentAgency vyrábí. "Tyto soupravy patří k nejmodernějším na světě, vozidlo je navrženo tak, že umožňuje navýšit kapacitu cestujících bez omezení komfortu. Jsme schopni navrhnout i takové řešení, které odpovídá standardům vlaků ICE.

Právě tuto variantu uspořádání sedadel po nás RegioJet požadoval," uvedl Maj. ParlamentnímListům.cz poskytl i konkrétní hodnoty kritizovaných roztečí, které podléhají obchodnímu tajemství společnosti RegioJet, nicméně při srovnání s hodnotami standartu ICE jej dokonce převyšují.

Foto: regiojet.cz

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Petr Mašek, dvo

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…