ArcelorMittal: Na silnici se poprvé objeví bezpečné motorkářské svodidlo
09.06.2013 14:00 | Zprávy
Ostravský ArcelorMittal se jako hlavní partner policejní akce Nežij vteřinou zavázal zdarma vyrobit, certifikovat a nainstalovat na vytipovaném úseku na Blanensku nový typ silničního záchytného systému, který poskytuje větší ochranu motocyklistům. „Motorkářské“ svodidlo, jehož prototyp již byl vyroben v Ostravě, se tak na českých silnicích objeví vůbec poprvé.
reklama
„Motosvodidlo je vybaveno spodní pásnicí zakrývající sloupky a další části svodidel, které pro motorkáře při nárazu představují nebezpečí. Je uchycena na sloupek distančním dílem tak, aby utlumila energii nárazu a přitom se motocyklista nějak neporanil“ řekl Richard Toman, vedoucí úseku svodidel v ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic.
Svodidlo, které má ochránit motocyklisty, vyvinul tým výzkumníků z ArcelorMittal Ostrava spolu s partnery z Belgie, Itálie, Španělska a Velké Británie v rámci projektu Smart RRS spolufinancovaného Evropskou komisí. Prototyp svodidla vyrobila ostravská dceřiná společnost ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic, jediný výrobce trasových svodidel v České republice. „Motosvodidlo je vyrobeno z mikrolegované oceli, která je v porovnání se standardně používanými typy oceli lehčí a zároveň pevnější,“ dodal David Rochovanský, vedoucí výroby svodidel.
Bezpečnostně-preventivní událost Nežij vteřinou organizuje Policie České republiky. Letošní šestý ročník se uskuteční v sobotu 8. června 2013 v areálu jeskyní ve Sloupě v Moravském krasu. Během akce policisté každoročně seznamují motorkáře s následky dopravních nehod nebo je testují ze znalostí dopravních předpisů. „Chceme, aby samotní motorkáři svou účastí na akci dokázali, že mají zájem o bezpečnost na silnicích, že chtějí bezpečnější svodidla, která zmírní následky jejich případné dopravní nehody. Když tedy na akci přijede alespoň tři sta motocyklistů, do jedné z rizikových zatáček na Blanensku přibudou právě speciální motosvodidla,“ dodává tisková mluvčí Policie ČR Blansko-Vyškov Iva Šebková.
ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic s.r.o. je jediným výrobcem certifikovaných trasových záchytných systémů v ČR, důlní výztuže a za tepla válcovaných plechů a pásů. Roční kapacita je více než půl milionu tun výrobků. Společnost má téměř 400 zaměstnanců. Je dceřinou společností ArcelorMittal Ostrava a.s.
ArcelorMittal Ostrava a.s. je největší hutní komplex v České republice a patří do největší světové ocelářské a těžařské skupiny ArcelorMittal. Roční kapacita výroby je 3 miliony tun oceli. Kromě tuzemského trhu prodává společnost své výrobky do více než 40 zemí světa. ArcelorMittal Ostrava a její dceřiné společnosti mají přes 7500 zaměstnanců. Průměrná mzda zaměstnanců v roce 2012 činila 34 213 korun. ArcelorMittal Ostrava vyrábí železo a ocel v souladu s veškerou ekologickou legislativou. Již dnes splňuje limity EU, které určuje nejlepší dostupná technika (BAT) a které vstoupí v platnost až od roku 2016. Jediným akcionářem je ArcelorMittal Holdings A. G.
Projekt Smart RRS (Smart Road Restraint Systems – Inteligentní silniční záchytné systémy) spolufinancovaný Evropskou komisí byl zahájen koncem roku 2008 a skončil konferencí a prezentací výsledků v budově Evropského parlamentu ve dnech 24. a 25. 4. 2012. Cílem projektu bylo optimalizovat silniční záchytný systém tak, aby byl bezpečnější pro motocyklisty při silničních nehodách, a zvýšit bezpečnost na silnicích pomocí včasných informací. Na projektu spolupracovaly týmy z České republiky, Belgie, Itálie, Španělska a Velké Británie, kdy každý z partnerů měl v projektu svou specifikou úlohu. Na projektu Smart RRS spolupracovali ArcelorMittal Ostrava (ČR), Federace asociací evropských motocyklistů (Belgie), Universita Degli Studi ve Florencii (Itálie), Universita v Zaragoze (Španělsko), Idiada Automotive Technology S.A. (Španělsko), Instituto de Investigacion Sobre Reparacion de Vehiculos S.A. (Španělsko), Essex County Council (Británie), TRW Limited Trading (Británie) a Mouchel Ltd. (Británie).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.