Asociace krajů: Slíbených 420 milionů náklady na zvýšení mezd řidičů nepokryje

30.04.2017 14:35 | Zprávy

Náklady a formu, jak regiony zvýšily mzdy řidičů autobusů, projednají nadcházející pátek, tedy 5. května 2017, hejtmani. A to na tradiční radě Asociace krajů ČR, která se uskuteční v Dříteči na Pardubicku. Zabývat se mimo jiné budou podklady, které v souvislosti s uvolněním 420 milionů korun z vládní rozpočtové rezervy požaduje premiér Bohuslav Sobotka. A také způsobem, jak tuto částku rozdělit. Peníze by měly jít na opravy silnic II. a III. třídy. Kompenzovat by se ale krajům měly všechny náklady, které se zvýšením mezd řidičů autobusů souvisí.

Asociace krajů: Slíbených 420 milionů náklady na zvýšení mezd řidičů nepokryje
Foto: Asociace krajů ČR
Popisek: Asociace krajů ČR

„V návaznosti na naše společné jednání … Asociace krajů zahájila prostřednictvím svých členů sběr dokumentů a souvisejících informací, aby v souladu s naší dohodou dokladovala účelnost a výši finančních prostředků na navyšování mezd vynakládaných…,“ píše v dopise premiérovi předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová a dodává: „Potřebné informace už kraje shromáždily a projednají je na nejbližší radě, tedy v pátek 5. května. Po schválení pošleme potřebný materiál k rukám Bohuslava Sobotky. Mělo by se tak stát do 12. května 2017, jak jsem rovněž v dopise pana premiéra informovala. Zásadní však je, aby se krajům kompenzovaly všechny náklady, které se zvýšením mezd řidičů autobusů mají, jak premiér už 17. ledna slíbil.“

Materiál chystaný pro vládu by měl obsahovat souhrn nároků jednotlivých krajů včetně elektronických kopií uzavřených dodatků krajských smluv s regionálními dopravci. Získané aktualizované informace potvrzují, že náklady krajů v souvislosti se zvýšením mezd řidičů autobusů dosahují cca 840 milionů korun. Tak, jak bylo dříve opakovaně uvedeno. Fakt, že slíbené finanční kompenzace z vládní rozpočtové rezervy ve výši cca poloviny této částky by měly jít na opravy komunikací, vychází z toho, že kraje nemohou dostat dotaci na mzdy řidičů, když je nezaměstnávají.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa: Daňové echo – Moderní přístup k efektivní správě daní

11:12 Finanční správa: Daňové echo – Moderní přístup k efektivní správě daní

Generální finanční ředitelství (GFŘ) začalo používat nový nástroj pro zlepšení správy daní a komunik…