Autodrom Most: Okupace autodromu armádou trabantů se blíží

23.05.2017 10:01 | Zprávy

Už ve čtvrtek 25. května bude areál mosteckého autodromu patřit legendární východoněmecké automobilové značce Trabant. Automobilka sice nepřežila zánik totalitních režimů ve východní Evropě, stále má však mnoho skalních příznivců po celém světě, a je tak vlastně nesmrtelná.

Autodrom Most: Okupace autodromu armádou trabantů se blíží
Foto: Autodrom Most
Popisek: Trabanty na závodním okruhu

Majitele trabantů s rodinnými příslušníky a přáteli a také fanoušky „rozzuřených vysavačů“, jak se bakelitovému vozítku s dvoutaktním motorem přezdívalo, čeká bohatý doprovodný program se soutěžemi. Těšit se mohou také na přednášku cestovatele a režiséra Dana Přibáně, který ve výstavní síni Auto Gallery pohovoří o proslulých expedicích svého týmu ve vozech Trabant Combi po celém světě. Vstupenky na besedu jsou k mání i na místě. Nezaměnitelnou zvukovou kulisu pak obstará dvanáctihodinový závod trabantů na velkém okruhu.

Dobrou zprávou je, že vstup do areálu autodromu je zdarma. Závod začíná v 08:00 hodin, hlavní program pak ve 14:00 hodin. „Zatím evidujeme 13 přihlášek, další zájemci se stále hlásí. Pro všechny jsme připravili spoustu zajímavých aktivit, nikdo se určitě nebude nudit,“ uvedla eventová manažerka společnosti AUTODROM MOST Michaela Rosenkranzová.

Setkání zpestří například soutěž Trabanťák srazu, při němž porota zhodnotí vzhled vozu a odpovědi jeho posádky na stručný dotazník. Řidičské umění pak prověří jízda zručnosti, která zahrnuje slalom mezi kužely či couvání. Kdo chce zvolit pro svůj trabant ostřejší tempo, může vyzkoušet malý závodní okruh na polygonu.

Nejlepšího z každé soutěže čeká odměna, všichni účastníci srazu si pak odvezou domů certifikát.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.

Vybrané závody sezony 2017:
02. – 03. 6. - The Most RALLY #2
28. – 30. 7. - The Most Europe Minibike Weekend
01. – 03. 9. - CZECH TRUCK PRIX
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Žádné plánované odstávky elektřiny přes vánoční a novoroční svátky

11:12 ČEZ: Žádné plánované odstávky elektřiny přes vánoční a novoroční svátky

Jako každoročně, i letos stanovila ČEZ Distribuce zásady pro vypínání zařízení distribuční soustavy …