Okruhové mistrovství zóny střední Evropy FIA CEZ má za sebou pět závodních víkendů. Letošní premiéru obstaral 22. a 23. dubna maďarský Hungaroring, o měsíc později pak hostil týmy Red Bull Ring v rakouském Spielbergu. Následovaly závody na okruzích v Srbsku, Slovinsku, tento víkend šampionát přivítá polská Poznaň. Po mosteckém závodním víkendu se seriál vrátí do České republiky ještě 9. a 10. září, kdy se pořadatelství ujme brněnský Masarykův okruh. Bude zároveň poslední zastávkou FIA CEZ letošní sezony.
FIA CEZ, která se jede jako republikové mistrovství plechových aut a formulí, zahrnuje divize D2, D4 do 2000 ccm a D4 nad 2000 ccm.
Mezi tuzemskými účastníky letošního ročníku FIA CEZ nechybí Jiří Stránský, který jede v kategorii Divize 4 nad 2000 ccm. Mostecký jezdec má výhodu domácího okruhu, který zná do každého detailu. Vystřídal rally, vrchy i okruhy, od loňska jezdí mezinárodní FIA závody. Má za sebou i několik závodů oblíbeného obnoveného seriálu Škoda Octavia Cup. Letos jezdí s Lamborghini Gallardo Trofeo ve stáji Mičánek Motorsport.
Domácí fanoušky potěší i talentovaná jezdkyně Gabriela Jílková, a to v Divizi 4 do 2000 ccm. Loňská +vítězka ceny Elišky Junkové v anketě Zlatý Volant útočí ve voze Renault Clio Cup na nejvyšší příčky a zdatně prohání i mužské soupeře.
Nejmladším účastníkem šampionátu je teprve šestnáctiletý Petr Semerád. Startuje v Divizi 2, a to ve Formuli 4 týmu Křenek Motorsport. Boj o vítězství ve své kategorii svede zejména s o dva roky starším pilotem na identickém stroji F4, Václavem Šafářem z Teplicka s rodinným týmem. Servis jeho vozu zajišťuje Tomáš Chabr, který má na okruzích už také něco odježděno. V Mostě to bude první ostrá konfrontace obou ambiciózních mladíků.
Petr Semerád aspiruje na všestranného jezdce. Syn Josefa a mladší bratr Martina Semerádových, známých a úspěšných rallyových jezdců, si v sobotu 3. června odbyl úspěšnou premiéru právě v rally. Se spolujezdcem Petrem Těšínským v závodu The Most Rally #2, který byl součástí RI Okna Rallysprint série vypsané Autoklubem ČR, obsadili 13. místo v absolutním pořadí. Ve své kategorii pak skončili na velmi slušné šesté příčce.
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.
Vybrané závody sezony 2017:
16. – 18. 6. - The Most FIA Central Europe Zone Europe Challenge
28. – 30. 7. - The Most Europe Minibike Weekend
01. – 03. 9. - CZECH TRUCK PRIX
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva