BusLine: Vyúčtování přiměřeného zisku z městské autobusové dopravy

27.07.2016 15:02 | Zprávy

BusLine a.s. předal Dopravnímu podniku měst Liberce a Jablonce n. N., a.s. na základě uzavřené Smlouvy o zajištění výkonu závazků veřejné služby v hromadné dopravě, vyúčtování přiměřeného zisku z městské autobusové dopravy. Přiměřený zisk se vypočítává podle vzorce daným Nařízením vlády č. 493/2004 Sb. Dle uzavřené smlouvy společnost BusLine nárokuje pouze to, co jí po právu náleží. Společnost BusLine je připravena i nadále jednat o možném řešení této situace.

BusLine: Vyúčtování přiměřeného zisku z městské autobusové dopravy
Foto: BusLine
Popisek: BusLine

BusLine v současné době zajišťuje na základě subdodávky DPMLJ provoz městské hromadné dopravy v Jablonci nad Nisou a část provozu městské hromadné dopravy v Liberci. Tuto spolupráci lze hodnotit jako úspěšnou, jelikož se podařilo zlepšit kvalitu cestování v obou městech a zároveň zachovat, či snížit veřejné prostředky, které do veřejné dopravy plynou.

Vztah mezi DPMLJ a BusLine doprovází dlouhodobá štvavá a poškozující mediální kampaň. Na BusLine je pod rouškou odbornosti vyvíjen politický nátlak k tomu, aby souhlasil se stanovením určitého stropu (tedy, aby souhlasil se snížením) ceny dopravního výkonu. A aby se vzdal zcela a bez kompenzace nároku na přiměřený zisk, popřípadě, aby svolil se zvýšením poplatků hrazených DPMLJ. Společnost BusLine musela v minulosti čelit štvavé politické kampani, jejíž tváří se stal Prof. Josef Šedlbauer z hnutí Změna pro Liberec, který si jako náhodou pochybně najal advokátní kancelář našeho největšího dopravního konkurenta. Následné nepřátelské kroky původního představenstva DPMLJ destabilizovaly vzájemné vztahy mezi smluvními partnery. To všechno zcela bez ohledu na realitu dopravního trhu, jeho potřeb a reálných nákladů, tedy bez znalosti věci samé. V neposlední řadě bylo ze strany tohoto politického hnutí podáno několik trestních oznámení, a dokonce i podnět k prošetření smlouvy mezi BusLine a DPMLJ Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Žádná z oslovených institucí ale na spolupráci neshledala nic nestandardního a vzájemná spolupráce byla těmito neuváženými kroky jen dále narušována.

Na druhou stranu ale není nikdo schopen zodpovědět zásadní otázku, zda společnost BusLine bude moci dát lidem pracujícím právě v subdodávce pro DPMLJ práci i po roce 2019, a zda bude doposud velmi úspěšná spolupráce s DPMLJ pokračovat, či nikoliv. Pro společnost BusLine není možné, a to jak morálně, tak obchodně i ekonomicky, přijmout dlouhodobě navrhovanou filozofii, kterou lze shrnout do následujících slov: „Snižte ceny, vzdejte se všech nároků vyplývajících z platně uzavřené smlouvy a DPMLJ se pak rozmyslí, co s vámi dál“.

V dobách slušného a přátelského jednání se byla společnost BusLine schopna opakovaně a bez medializace některých svých oprávněných nároků ve prospěch DPMLJ vzdát. BusLine to v několika letech učinil z dobré vůle a byla to jasná deklarace zájmu o další kvalitní spolupráci. Způsobená ztráta pak musela být kompenzována z jiných činností společnosti.

V posledních letech můžeme vnímat hlubokou krizi v dopravě způsobenou právě takto nepromyšlenými kroky. Práce řidiče autobusu se stává nepopulárním zaměstnáním a po celé republice chybí na 10.000 řidičů. Autobusoví dopravci pod tlakem na snížení ceny dopravního výkonu nemohou zaplatit své lidi.

Společnost BusLine nechce jít touto cestou, ale naopak chce zachovat mzdové podmínky svých řidičů v důstojné výši. Společnost BusLine deklaruje ochotu dále jednat. Je největším dopravcem v Libereckém kraji, dává práci více než tisícům lidí. BusLine není politickým subjektem a nechápe nerozumné kroky politiků, kteří dopravě nerozumí a výsledkem toho je tristní situace v dopravě, kde v současné době chybí tisíce řidičů. Iracionální tlak na snižování ceny dopravního výkonu by vedl ke snižování mezd zaměstnanců v dopravě, a to BusLine v žádném případě nechce, naopak chce řidičům mzdy zvýšit. Společnost BusLine se nechce účastnit těchto předvolebních půtek, ale naopak jasně deklaruje rozumné jednání obou stran.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK ČR: Návrat koniklece. U Prahy bylo vysazeno sto vzácných rostlin

13:44 AOPK ČR: Návrat koniklece. U Prahy bylo vysazeno sto vzácných rostlin

Koniklec otevřený – květina s něžnými modrofialovými květy, která rozkvétá brzy na jaře, dostává dík…