ČSÚ: Kontaktní centrum Sčítání 2021 zahájilo svou činnost

12.03.2021 15:56 | Zprávy

Informační podporu k nadcházejícímu sčítání a pomoc veřejnosti s vyplňováním sčítacích formulářů poskytuje od 12. března Kontaktní centrum Sčítání 2021. Centrum bude v provozu denně do pozdních večerních hodin, a to včetně sobot, nedělí i svátků.

ČSÚ: Kontaktní centrum Sčítání 2021 zahájilo svou činnost
Foto: ČSÚ
Popisek: Logo Českého statistického úřadu

Sčítání 2021, které začne v sobotu 27. března a skončí v úterý 11. května 2021, je primárně navržené online, tedy bez nutnosti kontaktu s dalšími osobami. Vyplňování online formuláře bude rychlejší, a to díky srozumitelné nápovědě a automatickému zobrazení otázek na základě vyplněných údajů. Vyplnění společné části sčítacího formuláře za byt a domácnost zabere asi 10 minut a druhé části zhruba 5 minut za jednu osobu.

„Přestože sčítací formuláře Sčítání 2021 obsahují asi polovinu otázek oproti poslednímu sčítání z roku 2011, jsme si vědomi, že pojmy jako obvyklé bydliště nebo společně hospodařící domácnost nemusí být každému srozumitelné. Proto jsme zřídili infolinku, kde proškolení operátoři poskytnou potřebné informace a vysvětlí případné nejasnosti,“ uvedl Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu.

Kontaktní centrum projektu Sčítání 2021 je veřejnosti k dispozici od 12. března do 11. května 2021 (včetně), denně od 8:00 do 22:00 hodin, včetně sobot, nedělí a státních svátků. Komunikace s operátory bude možná v českém, anglickém a ruském jazyce. Centrum provozuje společnost Conectart, která vyhrála výběrové řízení na kompletní zajištění jeho služeb. „Několik desítek operátorů bude veřejnosti poskytovat informace o sčítání formou telefonních hovorů, e-mailové komunikace, online chatu i zodpovídání dotazů na sociálních sítích, tj. na Facebooku, LinkedInu a Twitteru,“ doplnil generální ředitel společnosti Conectart Petr Studnička.

Vzhledem k očekávanému zájmu volajících v době zvýšené bezkontaktní komunikace mohou zájemci využít dvě telefonní linky: tzv. bílou linku 840 30 40 50, na které se hovorné platí dle ceníku telefonního operátora/poskytovatele nebo linku 253 253 683, kde lze využít volné minuty v rámci tarifů. Na kontaktní centrum je ale také možné pokládat dotazy prostřednictvím e-mailu dotazy@scitani.cz nebo chatu ve virtuální poradně Sčítání 2021.

Sčítání lidu, domů a bytů se koná jednou za deset let. Jeho cílem je získání přesných a aktuálních dat, která slouží k efektivnějšímu plánování mnoha aspektů veřejného života. Sčítání 2021 je primárně připravováno jako online, vůbec poprvé v naší historii. Lidé se budou moci sečíst jednoduše a bezpečně přes internet na webu www.scitani.cz. Zákonnou povinnost tak lidé mohou snadno splnit z?domova bez nutnosti kontaktu se sčítacím komisařem nebo?návštěvy?kontaktního místa sčítání.?

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa: Daňové echo – Moderní přístup k efektivní správě daní

11:12 Finanční správa: Daňové echo – Moderní přístup k efektivní správě daní

Generální finanční ředitelství (GFŘ) začalo používat nový nástroj pro zlepšení správy daní a komunik…