České dráhy ještě před prázdninami zrychlí další vlaky, stošedesátku využívá už přes dvě stě spojů

09.06.2016 14:01 | Zprávy

Národní dopravce rozšíří od letní změny jízdního řádu 12. června počet velmi rychlých vlaků, které využívají na koridorech rychlost až 160 km/h. V červnu se počet dálkových spojů s touto maximální rychlostí rozšíří o dalších 18 rychlíků a celkový počet vlaků Českých drah, které mohou na železniční síti jezdit rychlostí až 160 km/h, překročí 220 vlaků.

České dráhy ještě před prázdninami zrychlí další vlaky, stošedesátku využívá už přes dvě stě spojů
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Rychlost a čas, za který cestující dosáhne své cílové stanice, patří k jedněm z hlavních kritérií pro volbu spojení. Proto věnujeme zrychlení spojů a zkracování cestovních časů velkou pozornost,“ upozorňuje Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. „Od začátku jízdního řádu jsme například zrychlili spoje z Prahy do Českých Budějovic, na střední a severní Moravu i do Vídně a Bratislavy a u nich zkrátili dobu přepravy. Teď v létě zvýšíme maximální rychlost u 18 rychlíků linky R 19 mezi Prahou, Českou Třebovou a Brnem. Rychlíky využijí stošedesátku například od Poříčan až do Chocně nebo z Ústí nad Orlicí do České Třebové. Po zbytek tohoto jízdního řádu využijí vyšší rychlost pro eliminaci případného zdržení vlivem výluk, v jízdním řádu 2017 bychom ale rádi zkrátili i cestovní časy mezi vybranými zastávkami,“ doplnil Michal Štěpán.

České dráhy chtějí zrychlovat vlaky i v novém jízdním řádu 2017, který vstoupí v platnost letos v prosinci. „I když se jízdní řád na rok 2017 teprve připravuje, můžu už nyní prozradit, že máme vytipované další více než dvě desítky vlaků, u kterých počítáme se zvýšením rychlosti na 160 km/h a chceme tak výrazně zkrátit cestovní časy, a to v řádu až desítek minut,“ nastínil budoucí vývoj Michal Štěpán. Zrychlení by se mohlo týkat dalších spojů mezi Prahou a střední Moravou a nově také vlaků z Prahy do Českých Budějovic.

České dráhy zahájily zkušební provoz rychlostí 160 km/h v únoru 2001 u osmi vlaků EuroCity na trati z Prahy do Brna, Břeclavi a dále na Slovensko nebo do Rakouska. Lokomotivy tehdy zajistil slovenský dopravce, dnes ZSSK, který na vlaky poskytl stroje řady 350 vyrobené v polovině 70. let 20. století. Do letošního jízdního řádu vstoupily České dráhy s více než 130 dálkovými vlaky vedených maximální rychlostí 160 km/h a více než 70 regionálními vlaky, které mohou jezdit stejnou rychlostí. Celkově tak počet rychlých vlaků národního dopravce překročil dvě stovky spojů a od léta se rozšíří na více než 220 vlaků, z toho bude více než 150 vlaků dálkových. České dráhy v současnosti pro rychlost 160 km/h a vyšší disponují 40 lokomotivami, 49 elektrickými jednotkami a více než 500 moderními osobními vozy. Rychlost 160 km/h využívají i vlaky vedené slovenskými lokomotivami řady 350 a 361.1, rakouskými stroji taurus řady 1216 nebo polskými EP 09 a sestavené z vozů zahraničních železnic nebo národního dopravce. Na železniční síti SŽDC lze v současnosti využívat nejvyšší rychlost 160 km/h na téměř 400 kilometrech tratí. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ASO: Bezvýhradně podporujeme vyhlášení protestních akcí

16:13 ASO: Bezvýhradně podporujeme vyhlášení protestních akcí

Protest proti zařazení do novely zákoníku práce rozvázání pracovního poměru bez udání důvodu