Kontrakt byl uzavřen na základě otevřené soutěže formou jednacího řízení s uveřejněním. Soutěže se zúčastnili tři zájemci z Česka, Slovenska a Polska. Díky tomu se podařilo původně očekávanou hodnotu zakázky 270 mil. Kč snížit na vítěznou nabídku 190,795 mil. Kč bez DPH předloženou polskou společností PESA Bydgoszcz SA. České dráhy tak při této modernizaci 15 osobních vozů uspoří 1/3 očekávaných nákladů, tedy přibližně 80 milionů Kč.
Modernizované vozy nabídnou cestujícím dva velkoprostorové oddíly. V polovině vozu bude oddíl 1. třídy s 30 místy a ve druhé polovině bude oddíl 2. třídy se 40 místy. Oba oddíly budou vybaveny zcela novým interiérem a sedačkami. V 1. třídě bude mít například každý cestující k dispozici vlastní stolek. Interiér bude vybaven také elektrickými zásuvkami 230V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky cestujících, jako jsou notebooky nebo mobilní telefony. Příjemnou teplotu v průběhu celého roku, především v letních měsících, zajistí nově instalovaná klimatizace. Informace o průběhu cesty a zastávkách získají cestující z audiovizuálního informačního systému. Ve vozech budou instalovány také dvě nové toalety s uzavřeným systémem a v jednom nástupním prostoru bude prostor pro uložení kočárku nebo jízdních kol. Snadný nástup a bezpečnost za jízdy zajistí nové nástupní dveře, které budou předsuvné a ovládané tlačítky.
Za jízdy budou blokované proti otevření. Vozy budou svým vybavením splňovat parametry pro provoz v komfortní mezinárodní síti vlaků EuroCity. České dráhy s nimi ale počítají především pro vnitrostátní rychlíkové spoje.
Vozy prodělají také modernizaci řady technických prvků. Například dojde k úpravě podvozku na maximální rychlost 140 km/h (dosud 120 km/h), dosazena bude elektropneumatická brzda s možností překlenutí účinku záchranné brzdy nutná pro provoz na tratích s tunely do délky 5 km a dosazen bude nový výkonný centrální zdroj energie (CZE).
Nový typ vozů s plánovaným označením ABpee vznikne přestavbou osobních vozů z přelomu 80. a 90. let typu Bdt. Budou vybaveny také pro provoz s řídicími vozy známými pod označením 961, nebo přezdívkou „sysel“. Právě s nimi by měly být nasazeny do provozu na vybrané rychlíkové linky v Čechách a na Moravě. Jednou z uvažovaných linek je Olomouc – Přerov – Otrokovice – Břeclav – Brno.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy