České dráhy zmodernizují kombinované vozy s 1. a 2. třídou pro rychlíky

29.07.2012 9:25 | Zprávy

České dráhy uzavřely kontrakt s polskou společností Pesa na modernizaci 15 kusů kombinovaných rychlíkových vozů s oddíly 1. a 2. třídy. Všechny vozy budou uvedeny do provozu v rychlíkových spojích postupně do 2 let od podpisu smlouvy, tedy do poloviny doku 2014. Hodnota zakázky je necelých 191 milionů Kč (bez DPH).

České dráhy zmodernizují kombinované vozy s 1. a 2. třídou pro rychlíky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ČD - ilustrační foto

Kontrakt byl uzavřen na základě otevřené soutěže formou jednacího řízení s uveřejněním. Soutěže se zúčastnili tři zájemci z Česka, Slovenska a Polska. Díky tomu se podařilo původně očekávanou hodnotu zakázky 270 mil. Kč snížit na vítěznou nabídku 190,795 mil. Kč bez DPH předloženou polskou společností PESA Bydgoszcz SA. České dráhy tak při této modernizaci 15 osobních vozů uspoří 1/3 očekávaných nákladů, tedy přibližně 80 milionů Kč.   

Modernizované vozy nabídnou cestujícím dva velkoprostorové oddíly. V polovině vozu bude oddíl 1. třídy s 30 místy a ve druhé polovině bude oddíl 2. třídy se 40 místy. Oba oddíly budou vybaveny zcela novým interiérem a sedačkami. V 1. třídě bude mít například každý cestující k dispozici vlastní stolek. Interiér bude vybaven také elektrickými zásuvkami 230V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky cestujících, jako jsou notebooky nebo mobilní telefony. Příjemnou teplotu v průběhu celého roku, především v letních měsících, zajistí nově instalovaná klimatizace. Informace o průběhu cesty a zastávkách získají cestující z audiovizuálního informačního systému. Ve vozech budou instalovány také dvě nové toalety s uzavřeným systémem a v jednom nástupním prostoru bude prostor pro uložení kočárku nebo jízdních kol. Snadný nástup a bezpečnost za jízdy zajistí nové nástupní dveře, které budou předsuvné a ovládané tlačítky.

Za jízdy budou blokované proti otevření. Vozy budou svým vybavením splňovat parametry pro provoz v komfortní mezinárodní síti vlaků EuroCity. České dráhy s nimi ale počítají především pro vnitrostátní rychlíkové spoje.

Vozy prodělají také modernizaci řady technických prvků. Například dojde k úpravě podvozku na maximální rychlost 140 km/h (dosud 120 km/h), dosazena bude elektropneumatická brzda s možností překlenutí účinku záchranné brzdy nutná pro provoz na tratích s tunely do délky 5 km a dosazen bude nový výkonný centrální zdroj energie (CZE).

Nový typ vozů s plánovaným označením ABpee vznikne přestavbou osobních vozů z přelomu 80. a 90. let typu Bdt. Budou vybaveny také pro provoz s řídicími vozy známými pod označením 961, nebo přezdívkou „sysel“. Právě s nimi by měly být nasazeny do provozu na vybrané rychlíkové linky v Čechách a na Moravě. Jednou z uvažovaných linek je Olomouc – Přerov – Otrokovice – Břeclav – Brno.  

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo vnitra: Listina základních práv a svobod nebo zákon o zániku ČSFR. Česko má nové archivní kulturní památky

22:08 Ministerstvo vnitra: Listina základních práv a svobod nebo zákon o zániku ČSFR. Česko má nové archivní kulturní památky

Seznam mimořádně významných archiválií České republiky se rozšířil o pět nových archivních kulturníc…