Z pohledu nejvýznamnějších trhů rostly počty návštěvníků z Německa, Slovenska, Polska, USA a Ruska, meziročně stagnovaly pouze příjezdy z Číny, které poklesly o necelé jedno procento. Z dalších trhů výrazně vzrostly počty návštěvníků z Ukrajiny (+ 28 %), ostatních asijských zemí (+17 %), Japonska (+14 %) a Dánska (+13 %).
„Strategie agentury CzechTourism je založena na diverzifikaci a aktuální statistiky ČSÚ potvrzují, že skladba zahraničních návštěvníků je vyvážená. Pokles návštěvnosti z jednoho z významného trhu nepoškodí celý sektor,“ uvedl ředitel CzechTourism Jan Herget a doplnil: „Agentura CzechTourism se snaží o prodloužení průměrné doby pobytu a lepší distribuci návštěvníků do mimopražských regionů. To se v roce 2019 dařilo například v Jihomoravském kraji.“
„Mírný pokles v návštěvnosti čínských turistů zaznamenaly i v řadě jiných evropských destinací. Za tímto trendem stála především měnící se nálada na spotřebitelském trhu a zpomalení čínské ekonomiky. Letos můžeme očekávat, že se do návštěvnosti projeví také zákazy s cestováním v pevninské Číně,“ uvedl ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism v Číně Lukáš Pokorný.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva