DPP: Cestující se lépe dozví o změnách v dopravě

15.07.2012 11:28 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) před letošními letními prázdninami výrazně zkrátil dobu výměny všech jízdních řádů. Původně trvala výměna přibližně 6 200 jízdních řádů 60 hodin, letos už jen 34. Cestující tak ocení, že se nově platné jízdní řády na zastávky umisťují až těsně před samotnou změnou platnosti.

DPP: Cestující se lépe dozví o změnách v dopravě
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra

„Dříve výměna trvala 60 hodin a běžně docházelo k tomu, že na zastávkách byl nový jízdní řád i s několikadenním předstihem před datem platnosti. Díky změnám v organizaci práce, zejména před samotným začátkem akce, se nám podařilo zkrátit čas na polovinu,“ vysvětluje Vladimír Pušman, vedoucí oddělení Zastávky z jednotky Dopravní cesta Tramvaje.

DPP mění jízdní řády při výlukách i několikrát do roka, avšak kompletní výměny na zhruba 600 tramvajových zastávkách (2 200 jízdních řádů) a přibližně 2 500 autobusových zastávkách (4 000 jízdních řádů) probíhají čtyřikrát do roka. Celková výměna se uskutečňuje vždy před začátkem a koncem letních a vánočních školních prázdnin.

K efektivnější výměně došlo díky několika krokům – především byly jednotlivé činnosti oddělení Zastávky zorganizovány tak, aby se všichni pracovníci v terénu soustředili jen na tuto výměnu. Všechny jízdní řády se již s předstihem vložily do speciálních červených obalů. Upravila se rozvozová trasa a jízdní řády se do balíků seřadily podle toho, jak posádky s pracovníky skutečně zastavují na jednotlivých tramvajových a autobusových zastávkách. Dalším krokem, který rozvoz řádů a výměnu významně zrychlil, byla výpomoc brigádníků. Díky jejichž práci mohl mít DPP v terénu až čtyři posádky provádějící výměnu i během noci, kdy se jízdní řády mění nejčastěji. V běžném provozu bývá v noci v terénu pouze jedna posádka.

„Naší práci bohužel zdržují vandalové, kteří počmárají nebo rozbijí sklo skříně na jízdní řády. V takovém případě musí sklo posádka vyčistit nebo vyměnit. Pokud by k vandalismu nedocházelo, dokážeme jízdní řády vyměnit ještě rychleji,“ dodává Pušman.

Celkem se na výměně jízdních řádů podílí třicet lidí, a to včetně pracovníků, kteří celou akci plánují a připravují. V terénu se pak pohybuje přibližně 18 lidí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Největší česká síť veřejných dobíjecích stojanů pro elektroauta má sto ultrarychlých stojanů

19:11 ČEZ: Největší česká síť veřejných dobíjecích stojanů pro elektroauta má sto ultrarychlých stojanů

ČEZ za letošní rok postavil 55 ultrarychlých stojanů, a jejich počet tak zdvojnásobil. Stou ultraryc…