Městský soud v Praze potvrdil dřívější závěr Obvodního soudu pro Prahu 9, že společnost RENCAR nebyla za celou dobu trvání soudního řízení ani po opakovaných výzvách schopna řádně vymezit předmět sporu, tj. specifikovat, čeho konkrétně se předmět smlouvy, a tím pádem i její žaloba, týká. Dle Městského soudu v Praze chybějící konkrétní vymezení předmětu sporu přímo souvisí s neurčitým vymezením reklamních ploch v samotné sporné smlouvě, čímž bezezbytku dal za pravdu dlouhodobé argumentaci DPP.
„Nesmírně mě těší, že soud s konečnou platností rozhodl a dal za pravdu naší dlouhodobé argumentaci, že smlouva s RENCARem je neplatná. Ačkoli cesta k pravomocnému rozhodnutí byla dlouhá, dotáhli jsme spor ke zdárnému konci, i přes různé obstrukce RENCARu a neustálé očerňování Dopravního podniku. O to více mě těší, že se nám již v průběhu sporu podařilo vysoutěžit nové, pro DPP daleko výhodnější reklamní smlouvy. Díky našemu přístupu jsme příjmy DPP z pronájmu reklamních ploch ztrojnásobily oproti období, kdy je výlučně užíval RENCAR. Za pronájem reklamních prostor nyní ročně inkasujeme částku přesahující 160 milionů korun, a to při významném snížení počtu užívaných ploch. Kromě navýšení příjmů se nám tedy povedlo snížit i reklamní smog a přispět ke zkulturnění veřejného prostoru v Praze,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Letitý soudní spor započal v roce 2016. První část žaloby soudy zamítly již v roce 2019. Po následných obstrukcích RENCARu se soudy dostaly k řešení zbývající části žaloby až v loňském roce. Verdikt odvolacího soudu tak po více než pěti letech dal DPP s konečnou platností za pravdu ve všech částech sporu.
„Pravomocné odmítnutí žaloby je v souladu s dlouhodobou argumentací klienta, kdy na základě tohoto rozhodnutí bude možné pokračovat v dosud přerušených souvisejících řízeních, ve kterých požadujeme odstranění zbývajících reklamních zařízení RENCARu z majetku DPP a úhradu mnohomilionových nároků vzniklých klientovi v souvislosti s protiprávním užíváním jeho majetku,“ okomentoval verdikt soudu Roman Kyral, partner advokátní kanceláře CÍSAŘ, ČEŠKA, SMUTNÝ, která ve sporu DPP zastupovala.
RENCAR se domáhal exkluzivního práva užívat veškerý majetek DPP k reklamním účelům na základě kontraktu z roku 1997, resp. jeho nestandardního dodatku z roku 2009, kterým byla smlouva bez jakéhokoliv výběrového řízení prodloužena až do roku 2031 při současném snížení nájemného. DPP smlouvu považuje dlouhodobě za neplatnou zejména z důvodu neurčitosti vymezení reklamních ploch a porušení koncesního práva. RENCAR užíval před započetím sporu až 130 tisíc reklamních ploch, za což hradil Dopravnímu podniku částku v posledních letech okolo 40 až 50 milionů korun ročně.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 143 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 26 denních, 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2022 DPP vlastnil 1 203 autobusů,1 trolejbus, 802 tramvajových vozů a 146 vlakových souprav metra. Podnik měl k 1. 1. 2022 celkem 10 965 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 282 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva