Jednotná podoba informačních materiálů pro cestující je pro veřejnou pokladnu důležitější, než se na první pohled zdá. „Dosud si Dopravní podnik tiskl vlastní materiály a ROPID také, řada věcí vznikala dvakrát, je to zbytečně drahé, a navíc nevypadal systém Pražské integrované dopravy jednotně. To je definitivně minulostí,“ upozorňuje generální ředitel Dopravního podniku Milan Křístek a dodává: „Ušetříme tak podle prvních propočtů zhruba milion korun ročně.“
„Nový jednotný styl získají všechny informační materiály pro cestující od informací o výlukách i trvalých změnách přes tarify, obecné informační brožury až po mapy a schémata vedení linek,“ doplňuje Pavel Procházka, pověřený ředitel ROPID.
Grafický styl vytvořilo a navrhlo studio Dcode Creative, které vzešlo z poptávkového řízení, jeho vytvoření stálo Dopravní podnik a ROPID 900 tisíc korun. Tato investice se tak vzhledem k milionové úspoře vrátí už během prvního roku, a cestující navíc dostanou všechny potřebné informace v atraktivnější a srozumitelnější podobě.
Kde jinde :-)
Dopravní podnik a ROPID se zároveň pouštějí do nové dlouhodobé kampaně na podporu cestování veřejnou dopravou pod heslem Kde jinde :-).
„Chceme veřejnosti ukázat výhody cestování MHD, které často už ani nevnímáme. Plakáty lidem ukážou, že si na některé věci najdeme čas opravdu jen během těch pár desítek minut cestou v tramvaji nebo metru – oblíbenou knížku, noviny, osobní i pracovní e-maily nebo třeba učení se cizích jazyků. To za volantem opravdu nezvládnete,“ říká Milan Křístek.
Jednotlivé vizuály jsou doplněny někdy i mírně provokativními texty, jejichž součástí jsou také úryvky z děl Michala Viewegha nebo hudební skupiny Mandrage. S plakáty se setkáte nejen ve vozidlech a na zastávkách MHD, ale i tam, kde můžou změnit myšlení řidičů osobních aut.
Dnes představená část kampaně je ve skutečnosti jen výkopem dlouhodobé komunikační koncepce. V dalších měsících vznikne pokračování, ve kterém Dopravní podnik a ROPID připomenou, že pražská MHD je z pohledu mezinárodních výzkumů jedna z nejlepších na světě, protože je levná, oproti ostatním metropolím přesná a jezdí po Praze opravdu všude a v jakoukoli denní i noční dobu, což není ve světě zcela běžné.
Nezůstane zdaleka jen u plakátů, připravujeme také celou řadu akcí, které cestující zaujmou, od vagonů metra pro nezadané, přes soutěže o nejlepší milostné dopisy až po pravidelné odpolední koncerty hudebních skupin ve stanicích metra.
V rámci kampaně Kde jinde :-) proběhnou i již zavedené akce jako Noc kostelů (23. května) a Muzejní noc (8. června) a v létě vypravíme jako každý rok speciální Kinobus (od 15. června do 7. září).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva