DPP a ROPID společně: nová tvář informačních materiálů a kampaň na podporu cestování MHD

19.05.2013 9:20 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) a ROPID začínají úzce spolupracovat v oblasti komunikace s veřejností, cestující tak získají informace o cestování v atraktivnější a hlavně jednotné podobě. Město navíc díky tomu ročně uspoří zhruba 1 milion Kč. Obě organizace se domluvily na společné jednotné grafice všech informačních materiálů i na kampani, která bude dlouhodobě ukazovat výhody cestování MHD oproti jízdě osobním automobilem.

DPP a ROPID společně: nová tvář informačních materiálů a kampaň na podporu cestování MHD
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Jednotná podoba informačních materiálů pro cestující je pro veřejnou pokladnu důležitější, než se na první pohled zdá. „Dosud si Dopravní podnik tiskl vlastní materiály a ROPID také, řada věcí vznikala dvakrát, je to zbytečně drahé, a navíc nevypadal systém Pražské integrované dopravy jednotně. To je definitivně minulostí,“ upozorňuje generální ředitel Dopravního podniku Milan Křístek a dodává: „Ušetříme tak podle prvních propočtů zhruba milion korun ročně.“

„Nový jednotný styl získají všechny informační materiály pro cestující od informací o výlukách i trvalých změnách přes tarify, obecné informační brožury až po mapy a schémata vedení linek,“ doplňuje Pavel Procházka, pověřený ředitel ROPID.

Grafický styl vytvořilo a navrhlo studio Dcode Creative, které vzešlo z poptávkového řízení, jeho vytvoření stálo Dopravní podnik a ROPID 900 tisíc korun. Tato investice se tak vzhledem k milionové úspoře vrátí už během prvního roku, a cestující navíc dostanou všechny potřebné informace v atraktivnější a srozumitelnější podobě.

Kde jinde :-)

Dopravní podnik a ROPID se zároveň pouštějí do nové dlouhodobé kampaně na podporu cestování veřejnou dopravou pod heslem Kde jinde :-).

„Chceme veřejnosti ukázat výhody cestování MHD, které často už ani nevnímáme. Plakáty lidem ukážou, že si na některé věci najdeme čas opravdu jen během těch pár desítek minut cestou v tramvaji nebo metru – oblíbenou knížku, noviny, osobní i pracovní e-maily nebo třeba učení se cizích jazyků. To za volantem opravdu nezvládnete,“ říká Milan Křístek.

Jednotlivé vizuály jsou doplněny někdy i mírně provokativními texty, jejichž součástí jsou také úryvky z děl Michala Viewegha nebo hudební skupiny Mandrage. S plakáty se setkáte nejen ve vozidlech a na zastávkách MHD, ale i tam, kde můžou změnit myšlení řidičů osobních aut.

Dnes představená část kampaně je ve skutečnosti jen výkopem dlouhodobé komunikační koncepce. V dalších měsících vznikne pokračování, ve kterém Dopravní podnik a ROPID připomenou, že pražská MHD je z pohledu mezinárodních výzkumů jedna z nejlepších na světě, protože je levná, oproti ostatním metropolím přesná a jezdí po Praze opravdu všude a v jakoukoli denní i noční dobu, což není ve světě zcela běžné. 

Nezůstane zdaleka jen u plakátů, připravujeme také celou řadu akcí, které cestující zaujmou, od vagonů metra pro nezadané, přes soutěže o nejlepší milostné dopisy až po pravidelné odpolední koncerty hudebních skupin ve stanicích metra.

V rámci kampaně Kde jinde :-) proběhnou i již zavedené akce jako  Noc kostelů (23. května) a Muzejní noc (8. června) a v létě vypravíme jako každý rok speciální Kinobus (od 15. června do 7. září).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Priority pro mandát nové Evropské komise

16:33 Hospodářská komora: Priority pro mandát nové Evropské komise

Evropská unie při tvorbě klimatické politiky musí brát v úvahu celosvětové dopady svých opatření. Př…