DPP připravil na svém webu další sérii anket pro cestující

11.05.2013 20:32 | Zprávy

Neustálé zlepšování kvality nabízených služeb a získání zpětné vazby od cestujících. To jsou hlavní cíle anket, které mohou cestující pražské MHD vyplnit na webových stránkách Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) během května a června letošního roku. Letošní ankety se zaměří na spokojenost zákazníků s dopravou a s péčí, která je jim věnována. Nyní se díky anketám vyměňují sedačky v tramvajích a autobusech, v minulosti se odstranil černý výlep ve vozech metra.

DPP připravil na svém webu další sérii anket pro cestující
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

První část anket v jarních měsících, a to od 9. do 25. května, se týká spokojenosti zákazníků s včasností spojů, přestupy a navazování linek, nočního a víkendového provozu. Od 27. května do 10. června se ankety zaměří na možnosti nákupu jízdného, ceny jízdného, validátory a informační kanály o dopravě.

Cestující mohou vyplňovat anketu na internetových stránkách DPP na www.dpp.cz/anketa . Během podzimu 2013 pak proběhne druhá část anket. Výsledky jarní části anket by měly být známy do konce června.

„Do Dopravního podniku jsem vstupoval s vizí kvalitní péče o zákazníky. Ankety vidím jako rychlý nástroj, který primárně využíváme ke zlepšování našich služeb. Díky nim měníme nyní kupříkladu textilní sedačky v dopravních prostředcích za dřevěné a koženkové a v minulosti jsme odstranili černý výlep v metru.

Letos se zaměříme na další oblasti, které bychom chtěli v brzké době změnit či upravit,“ uvedl Milan Křístek, generální ředitel DPP.

Na základě nespokojenosti cestujících s textilním čalouněním se DPP rozhodl postupně vyměňovat sedačky za dřevěné a plastové v tramvajích a za koženkové v autobusech. DPP má v současnosti ve svém majetku 919 tramvají, z nichž 612 má textilní sedačky. V tramvajích nyní probíhá výměna textilních sedáků za plastové, tato změna se týká přibližně 350 vozů. Je předpoklad, že do roku 2018 bude 90 % sedaček v tramvajích dřevěných nebo plastových.

Autobusy jsou s výměnou sedaček již dále. Z přibližně 1 241 autobusů v majetku DPP jich je více než 60 % vybaveno koženkovými sedáky (769), textilní čalounění nalezneme pak ve 472 autobusech. Ze 472 vozů jich je 141 starších typů, u kterých výměna sedadel za koženkové proběhne co nejdříve.

Výměna sedaček není jediným počinem, který se na základě anket uskutečnil. V minulosti to bylo kupříkladu odstranění černého výlepu v metru. Od jednorázového vyčištění, které vyšlo na přibližně půl milionu korun a které DPP doprovodil edukační kampaní v metru, se černý výlep v metru téměř neobjevuje. Díky tomu se začíná i zvyšovat zájem legálních inzerentů o reklamní prostory ve vozech metra a cestování se stalo příjemnějším.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 150 autobusových linek, dále 21 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. V roce 2012 bylo ve vlastnictví společnosti 1 247 autobusů, 931 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede 166 374 000 kilometrů. Podnik má 10 562 zaměstnanců, z toho 4 175 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete na http://www.dpp.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Magistrát hl.m. Prahy

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Benešík (KDU-ČSL): Slováci jsou na tom v zastoupení lidí v mezinárodní politice lépe než my

Můžete mi vysvětlit, jak je to možné? To jste jako politici tak neschopní protlačit na vysoká místa politiky, kteří by hájili zájmy Česka? Ono to dost vysvětluje, proč podle mě na mezinárodní scéně zájmy nás Čechů vlastně nikdo pořádně nehájí, a proč se stáváme stále více bezvýznamnou zemí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa: Daňové echo – Moderní přístup k efektivní správě daní

11:12 Finanční správa: Daňové echo – Moderní přístup k efektivní správě daní

Generální finanční ředitelství (GFŘ) začalo používat nový nástroj pro zlepšení správy daní a komunik…