První část anket v jarních měsících, a to od 9. do 25. května, se týká spokojenosti zákazníků s včasností spojů, přestupy a navazování linek, nočního a víkendového provozu. Od 27. května do 10. června se ankety zaměří na možnosti nákupu jízdného, ceny jízdného, validátory a informační kanály o dopravě.
Cestující mohou vyplňovat anketu na internetových stránkách DPP na www.dpp.cz/anketa . Během podzimu 2013 pak proběhne druhá část anket. Výsledky jarní části anket by měly být známy do konce června.
„Do Dopravního podniku jsem vstupoval s vizí kvalitní péče o zákazníky. Ankety vidím jako rychlý nástroj, který primárně využíváme ke zlepšování našich služeb. Díky nim měníme nyní kupříkladu textilní sedačky v dopravních prostředcích za dřevěné a koženkové a v minulosti jsme odstranili černý výlep v metru.
Letos se zaměříme na další oblasti, které bychom chtěli v brzké době změnit či upravit,“ uvedl Milan Křístek, generální ředitel DPP.
Na základě nespokojenosti cestujících s textilním čalouněním se DPP rozhodl postupně vyměňovat sedačky za dřevěné a plastové v tramvajích a za koženkové v autobusech. DPP má v současnosti ve svém majetku 919 tramvají, z nichž 612 má textilní sedačky. V tramvajích nyní probíhá výměna textilních sedáků za plastové, tato změna se týká přibližně 350 vozů. Je předpoklad, že do roku 2018 bude 90 % sedaček v tramvajích dřevěných nebo plastových.
Autobusy jsou s výměnou sedaček již dále. Z přibližně 1 241 autobusů v majetku DPP jich je více než 60 % vybaveno koženkovými sedáky (769), textilní čalounění nalezneme pak ve 472 autobusech. Ze 472 vozů jich je 141 starších typů, u kterých výměna sedadel za koženkové proběhne co nejdříve.
Výměna sedaček není jediným počinem, který se na základě anket uskutečnil. V minulosti to bylo kupříkladu odstranění černého výlepu v metru. Od jednorázového vyčištění, které vyšlo na přibližně půl milionu korun a které DPP doprovodil edukační kampaní v metru, se černý výlep v metru téměř neobjevuje. Díky tomu se začíná i zvyšovat zájem legálních inzerentů o reklamní prostory ve vozech metra a cestování se stalo příjemnějším.
Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 150 autobusových linek, dále 21 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. V roce 2012 bylo ve vlastnictví společnosti 1 247 autobusů, 931 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede 166 374 000 kilometrů. Podnik má 10 562 zaměstnanců, z toho 4 175 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete na http://www.dpp.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Magistrát hl.m. Prahy