DPP se rozloučil se starým modelem tramvají KT8D5

21.05.2013 14:50 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes vyřadil z provozu poslední kus původní tramvaje Tatra KT8D5, mezi fanoušky dopravy přezdívaný „kachna“.

DPP se rozloučil se starým modelem tramvají KT8D5
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

 

Tříčlánková tramvaj se pro Dopravní podnik dodávala od roku 1986, její nasazení paradoxně souviselo s plány na útlum tramvajové dopravy v centru. Poslední dva vozy KT8D5 byly dnes naposledy v provozu od 13:00 na speciální lince č. 15 z Lehovce do stanice Florenc.

„Od dnešního dne budeme po Praze potkávat už pouze modernizované varianty, které mají střední nízkopodlažní článek, umožňující snadnou přepravu handicapovaných i matek s kočárky,“ uvedl Milan Křístek, generální ředitel DPP.

První modernizovaná verze tramvaje (Tatra KT8D5.N2P) byla v pražské dopravě nasazena v roce 2004, přičemž původních „kachen“ bylo výrobcem od roku 1986 dodáno 48 kusů. Dnes je jich už 41 modernizováno a jeden vůz byl vyčleněn pro muzeum ve Střešovicích. Dalších 5 zbývajících vozů bude zrekonstruováno do roku 2014 (jeden vůz byl zlikvidován).

Kromě největší změny, kterou je nízkopodlažní středový článek, doznala změn také modernizovaná kabina řidiče, která obsahuje i kamerový systém pro sledování toho, co se děje vně i uvnitř tramvaje. To je důležité zejména při průjezdu zatáček a oblouků na obratištích.

Nasazení KT8D5 provázely zpočátku problémy s průjezdností vozidla v kolejové síti. Byly vytipovány desítky míst v Praze, zejména na křižovatkách v obloucích zatáček, kde mohlo dojít ke kolizi s jinými vozidly. Jejich odstraňování se stalo projektem na mnoho let.

V době nasazování prvních vozů KT8D5 stále platila idea postupného ukončování tramvajové dopravy v centrální části Prahy.  Koncepce vozidel byla podřízena výhledovému uplatnění zejména na nových i rekonstruovaných tramvajových radiálách s úvraťovými koncovými zastávkami v krajních částech Prahy. Celkově mělo být v Praze provozováno až 290 vozidel KT8D5, což by tehdy činilo přibližně 2/3 vozového parku tramvají.

První vozy začaly Prahou jezdit v roce 1986, mezitím došlo nejen k přehodnocení úlohy tramvajové dopravy v centrální části Prahy, ale i koncepce obnovy vozového parku výhradně obousměrnými tříčlánkovými vozy bez možnosti přizpůsobování kapacity přepravní poptávce.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Priority pro mandát nové Evropské komise

16:33 Hospodářská komora: Priority pro mandát nové Evropské komise

Evropská unie při tvorbě klimatické politiky musí brát v úvahu celosvětové dopady svých opatření. Př…