Tříčlánková tramvaj se pro Dopravní podnik dodávala od roku 1986, její nasazení paradoxně souviselo s plány na útlum tramvajové dopravy v centru. Poslední dva vozy KT8D5 byly dnes naposledy v provozu od 13:00 na speciální lince č. 15 z Lehovce do stanice Florenc.
„Od dnešního dne budeme po Praze potkávat už pouze modernizované varianty, které mají střední nízkopodlažní článek, umožňující snadnou přepravu handicapovaných i matek s kočárky,“ uvedl Milan Křístek, generální ředitel DPP.
První modernizovaná verze tramvaje (Tatra KT8D5.N2P) byla v pražské dopravě nasazena v roce 2004, přičemž původních „kachen“ bylo výrobcem od roku 1986 dodáno 48 kusů. Dnes je jich už 41 modernizováno a jeden vůz byl vyčleněn pro muzeum ve Střešovicích. Dalších 5 zbývajících vozů bude zrekonstruováno do roku 2014 (jeden vůz byl zlikvidován).
Kromě největší změny, kterou je nízkopodlažní středový článek, doznala změn také modernizovaná kabina řidiče, která obsahuje i kamerový systém pro sledování toho, co se děje vně i uvnitř tramvaje. To je důležité zejména při průjezdu zatáček a oblouků na obratištích.
Nasazení KT8D5 provázely zpočátku problémy s průjezdností vozidla v kolejové síti. Byly vytipovány desítky míst v Praze, zejména na křižovatkách v obloucích zatáček, kde mohlo dojít ke kolizi s jinými vozidly. Jejich odstraňování se stalo projektem na mnoho let.
V době nasazování prvních vozů KT8D5 stále platila idea postupného ukončování tramvajové dopravy v centrální části Prahy. Koncepce vozidel byla podřízena výhledovému uplatnění zejména na nových i rekonstruovaných tramvajových radiálách s úvraťovými koncovými zastávkami v krajních částech Prahy. Celkově mělo být v Praze provozováno až 290 vozidel KT8D5, což by tehdy činilo přibližně 2/3 vozového parku tramvají.
První vozy začaly Prahou jezdit v roce 1986, mezitím došlo nejen k přehodnocení úlohy tramvajové dopravy v centrální části Prahy, ale i koncepce obnovy vozového parku výhradně obousměrnými tříčlánkovými vozy bez možnosti přizpůsobování kapacity přepravní poptávce.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva