Regionální karty sociálních služeb Jihomoravského kraje podrobně definují obsah všech realizovaných sociálních služeb skrze potřeby uživatelů. Sociální služby, které jsou takto podrobně popsány a vymezeny prostřednictvím těchto konkrétních potřeb uživatelů služby, s kterými jim sociální služba svými činnostmi pomůže, mohou lépe informovat o své činnosti potenciální zájemce, ale i stávající uživatele. „Cílem je napomoci větší transparentnosti, dávat jasný obraz o činnosti služby veřejnosti, nejen těmto osobám, ale i spolupracujícím subjektům. Zavádění Regionálních karet uskutečňujeme postupně od listopadu 2017 formou metodických setkání s poskytovateli sociálních služeb, jejímž prostřednictvím jsou představeny a projednány Regionální karty Jihomoravského kraje a vyžadované principy poskytování sociálních služeb,“ řekl náměstek hejtmana Marek Šlapal.
Pokud jde o elektronický katalog, ten zpřístupní nabídku sociálních služeb široké veřejnosti a umožní vyhledávání sociální služby pro potencionálního uživatele přes srozumitelné potřeby a životní situace. „Běžný uživatel bude schopen nalézt požadovanou službu i bez znalosti zákona o sociálních službách. Elektronický katalog bude k dispozici od září 2018,“ uvedl náměstek Šlapal.
Analýza potřebnosti sociálních služeb v Jihomoravském kraji bude sloužit jako podklad pro tvorbu Střednědobého plánu na období 2021-2023. Výstupem bude vypracování závěrečné zprávy pro Jihomoravský kraj a 21 samostatných výzkumných zpráv pro 21 obcí s rozšířenou působností. Cílem je vyšší efektivita veřejné podpory, to znamená rozvoj sociálních služeb, po kterých evidujeme zvýšený požadavek. Výstupy budou k dispozici v březnu 2019.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva