Mezi jeho hlavní plány patří příprava dvou zásadních projektů, které se na základě potřeb zákazníků přesunuly do roku 2020. Zároveň plánuje v příštím roce personálně posílit tým a úspěšně realizovat zasmluvněné zakázky pro rok 2019.
„Aktuálně máme v realizaci robotizované pracoviště pro společnost Labara, jež je dlouholetým zákazníkem Kovosvitu. Konkrétně jde o dvě vertikální obráběcí centra MCV 750 mezi nimiž je instalovaný robot, který zakládá materiál a vyjímá obrobky z obou strojů. Tato realizace umožní společnosti nejen zvýšit produktivitu práce, zároveň ušetří personál a pomůže firmě řešit problém s nedostatkem technicky vzdělaných pracovníků,“ uvedl Jan Andrýs, ředitel divize MAS Automation.
Byznys plán pro letošní rok ve výši 50 milionů korun už má divize MAS Automation téměř splněný. Největší letošní realizací byla plně automatizovaná linka na výrobu rotorů obsluhovaná třemi roboty ABB pro společnost JULI Motorenwerk. Další zakázky pro tuto společnost jsou již v přípravě a jejich posunutí do roku 2020 je jednou z příčin toho, že plánovaný obrat divize v roce 2019 bude nižší, podle plánu na úrovni 35 milionů korun. V dalším roce ale opět výrazně vzroste.
„Kromě odložených větších zakázek dnes navrhujeme řešení především pro menší firmy. V tom vidím velký posun. Dříve se na nás obracely zejména společnosti s výrobou ve velkých sériích. Dnes, zejména kvůli nedostatku zaměstnanců a poklesu ceny automatizačních technologií, u nás poptávají řešení i menší firmy do padesáti zaměstnanců. Tyto firmy pochopily, že nemusejí vyrábět obrovské série na to, aby se jim automatizace vyplatila,“ řekl Jan Andrýs.
V příštím roce divize MAS Automation plánuje posílení týmu o další programátory a konstruktéry. Zároveň divize průběžně vylepšuje vlastní software MADAM, jehož prostřednictvím jsou výrobní linky řízeny. Při rozvoji využívají programátoři divize jak vlastní nápady, tak zpětné vazby a požadavky od zákazníků. Z větších úprav aktuálně řeší reporting tak, aby mohl manažer sledovat výkon linky jak v reálném čase, tak přehledně za určité období.
„Měsíčně řešíme deset až patnáct poptávek od zákazníků. Samozřejmě jich do stadia realizace dojde menší počet. Je ale vidět, že se firmy o tuto oblast zajímají a investice zvažují. Na již realizovaných projektech ukazujeme, že po nasazení automatizace a robotizace se zvýší vytíženost stroje zhruba o 30 procent. Navíc podniky nepotřebují tolik kvalifikovaného personálu. Na stroj s automatizací mohou bez větších problémů nasadit druhou směnu, tím pádem může výroba vzrůst o více než sto procent. Návratnost investice se proto většinou pohybuje po dobu běžné záruční lhůty, tedy do dvou let,“ doplnil Jan Andrýs.
Jan Andrýs (34 let)
Do divize MAS Automation nastoupil jako první zaměstnanec tehdejšího oddělení ihned po jejím založení v roce 2013. Je absolventem fakulty Strojní při ZČU v Plzni a před jmenováním do funkce ředitele pracoval v divizi jako konstruktér, pod jeho vedením probíhala většina realizací zakázek MAS Automation. „Kvůli složitosti řešení je pro chod MAS Automation klíčová spolupráce konstruktérů, kteří dokážou navrhnout konstrukční řešení linky i jejích častí, a programátorů, kteří řeší softwarové řízení chodu linky“ vysvětlil Jan Andrýs. I po jmenování do funkce si ponechal své pracoviště mezi kolegy programátory a konstruktéry. Kancelář svého předchůdce využívá pouze k obchodním jednáním. Jan Andrýs pochází ze Sezimova Ústí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva