MHMP: Unikátní sčítač naměřil za rok fungování více než devět set tisíc chodců a cyklistů

23.09.2019 14:17 | Zprávy

Mezi zářím 2018 a 2019 projelo nebo prošlo Podolským nábřežím přibližně 900 000 lidí, z čehož bylo 42 % cyklistů. Největší provoz sčítač zaznamenal 8. května 2019 s 5 705 průchody a průjezdy. Informace ze sčítače slouží při plánování budoucích investic do podpory bezmotorové dopravy.

MHMP: Unikátní sčítač naměřil za rok fungování více než devět set tisíc chodců a cyklistů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova pražského magistrátu

Bílo-modrý sloup u cyklostezky u Podolského nábřeží na páteřní cyklotrase již přes rok eviduje počet procházejících chodců a projíždějících cyklistů. Tyto údaje zobrazuje v reálném čase na displejích a měří i aktuální teplotu. Údaje pak mimo jiné slouží jako podklad ke zkvalitnění průjezdu jedné z nejvytíženějších cyklotras Prahy.

„Kromě sčítače na Podolském nábřeží probíhá sčítání cyklistů na dalších třiceti místech v Praze. Získaná data průběžně vyhodnocujeme a využíváme k dalšímu rozvoji a zkvalitnění cyklistické dopravy v Praze. Na základě naměřených intenzit cyklistického provozu dokážeme přesně říct, jakým způsobem a na jakých místech dále rozvíjet cyklistickou infrastrukturu v hlavním městě,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Za měsíc Podolským nábřežím v průměru projelo a prošlo asi 75 000 cyklistů a chodců, denně je to pak okolo 2 500 lidí. Počty uživatelů ve všední dny a víkendy jsou prakticky totožné, což dokazuje, že cyklistika v Praze není jen rekreační záležitostí.

„Praha patří s téměř 400 000 sečtených cyklistů ročně v porovnání s dalšími 230 evropskými městy k průměru. Největší počet zaznamenal německý Freiburg - 3,5 milionu cyklistů ročně, Vídeň napočítala 1,2 milionu a Pardubice na Labské stezce asi půl milionu cyklistů,“ říká Luboš Kala z Nadace Partnerství, která zajišťovala dodávku a instalaci sčítače v Praze.

Výhodou nového sčítače, který spravuje Technická správa komunikací hl. m. Prahy, je jeho přehlednost. Tu ocení každý kolemjdoucí, cyklista i motorista, který se v číslech snadno a rychle zorientuje. Zobrazovací zařízení je propojeno s nedalekým sčítacím zařízením. Cyklisté jsou evidováni prostřednictvím indukčních smyček zabudovaných v povrchu stezky, chodci pak pomocí tepelného čidla. Tyto technologie nepořizují žádný zvukový ani obrazový záznam, Pražané tak nemusí mít obavy, že by byli při cestě jakkoli sledovaní.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Národní knihovna: Podpis Charty proti domácímu násilí

16:14 Národní knihovna: Podpis Charty proti domácímu násilí

Charta proti domácímu násilí je iniciativou zaměstnavatelů z řad firem, institucí a organizací, sdru…