Ministr Dobrindt potvrdil ministru Ťokovi na základě německé analýzy vozidel značek Volkswagen, Audi, Škoda a Seat, že se v České republice prodalo zhruba 150 tisíc vozidel s dotčenými dieselovými motory. „Od zástupců koncernu Volkswagen v ČR jsme už obdrželi všechny VIN kódy těchto automobilů. Na základě údajů z registru vozidel tak můžeme přesně identifikovat, kterých vozidel provozu se problém týká a kolik jich celkem je,“ řekl Ťok.
Oba ministři se také shodli, že je potřeba chránit spotřebitele a životní prostředí, ale zároveň také automobilový průmysl. „Nechceme automobilovému průmyslu zasadit ránu, ze které by se stěží vzpamatovával. Na druhé straně jsme tu od toho, abychom chránili zákazníka, nikoliv auta. Pro nás je Škoda a Volkswagen důležitou součástí ekonomiky, ale trváme na tom, že se takové excesy dít nebudou, ať už z jakéhokoliv důvodu,“ řekl Ťok.
Německý ministr dopravy zároveň pozval českého ministra do Berlína ke schůzce se zvláštní komisí, která prošetřuje okolnosti možného zkreslování homologačních zkoušek u dieselových motorů. Oba ministři zároveň budou dál aktivně spolupracovat ve výměně informací v celé záležitosti.
Ministři EU řešili měření emisí, Čtvrtý železniční balíček nebo bezpečnost silničního provozu
Evropská komise dnes zároveň požádala členské státy Evropské unie o podporu připravované unijní legislativy, která je na půdě Rady EU projednávána již čtvrtým rokem. Tato legislativa upravuje měření emisí motorových vozidel v provozu. „Zavedení těchto testů jednoznačně podporujeme. Je ale potřeba dát výrobcům rozumný čas na to, aby se na nové podmínky připravili. Nemá smysl stanovit nějaké hezky znějící cíle, když nebudou splnitelné. Spuštění testů proto vidíme jako reálné v letech 2017 až 2018,“ řekl Ťok.
Členské státy se zároveň shodly na podobě tzv. Čtvrtého železničního balíčku, jehož legislativní návrhy směřují k liberalizaci železniční dopravy a vytvoření rovných podmínek pro všechny dopravce. Konečná podoba balíčku bude dojednávána v příštích měsících s Evropským parlamentem. Očekáváme, že Čtvrtý železniční balíček ovlivní podobu železničního sektoru na příští desetiletí. Česká republika patří k jeho podporovatelům.
V rámci diskuse ke směřování dopravní politiky EU v následujících letech se ministři také dohodli na potřebě dekarbonizace dopravy, širšího zavádění inovativních technologií na základě principu: „znečišťovatel platí“, a nutnosti přijetí unijní strategie pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
Evropská komise současně oznámila svůj záměr zavést společná pravidla pro sociální otázky dopravního odvětví. Zatímco zejména západní státy toto úsilí podpořily, řada "nových" členských států upozornila na potřebu zachovat řádné fungování vnitřního trhu a vyvarovat se omezujících zásahů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva